رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

انتظار برای تصویب طرح سبزه‌میدان زنجان فرصت‌سوزی است

۱۳۹۷/۰۳/۱۱ - ۱۳:۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۴۵۰
انتظار برای تصویب طرح سبزه‌میدان زنجان فرصت‌سوزی است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در پروژه سبزه‌میدان نزدیک به پنج سال وسط شهر تبدیل به خرابه شده است، گفت: تا کی باید منتظر بمانیم و بگوییم نتیجه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نامگذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آن‌ها توسط شورای اسلامی شهر انجام خواهد گرفت.به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر زنجان ، احمد نصیری در جلسه رسمی و علنی این شورا ضمن تبریک به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در آن هشت سال اوضاع بسیار سخت بود و تنها شجاعت رزمندگان موجب شد که امام بفرمایند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما نیز باید راه شهیدان را ادامه دهیم، چرا که در غیر این صورت باید پاسخگو باشیم، اضافه کرد: سال قبل در این روز همه ما منتظر نتیجه شوراها بودیم و قریب به 300 نفر در انتخابات شوراها شرکت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه خواسته مردم ایجاد تغییر و تحول در شهر و نه حاشیه‌سازی است، گفت: مردم از پروژه‌های نیمه تمام و حیف و میل اموال عمومی ناراحتند، پس باید این مسائل را بسیار جدی بگیریم.

نصیری با اشاره به اینکه بحث سد معبر نیز هنوز جدی گرفته نمی‌شود و صدای مردم از این بابت درآمده است، اضافه کرد: ما بارها گفته‌ایم که با سد معبر برخورد می‌کنیم، ولی آب از آب تکان نخورده است.

در ادامه نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ما اگر به 30 سال قبل برگردیم، جایگاه خودمان متزلزل می‌شود، گفت: این که ما یک طرحی را اجرایی کنیم که به ذهن افراد غیرمتخصص هم می‌رسد، به جایگاه شورا لطمه می زند.

مسعود مرادخانی با اشاره به اینکه امروز با گذشت 9 ماه از آغاز به کار شورای پنجم فرصت‌ها در زمینه ساخت سبزه‌میدان از دست رفته است، بیان کرد: امروز نیز با منتظر شدن قطعا فرصت امسال را نیز از دست می‌دهیم، اما بنده موافق این هم نیستم که به 30 سال قبل برگردیم.

وی با اشاره به اینکه ما امکان عقب‌گرد نداریم، گفت: ما باید حداقل آن را تا کف جلو برویم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه درباره موضوعات مطروحه در پروژه سبزه میدان اظهار کرد: از شهردار انتظار داریم به صورت اصولی روی این پروژه کار کنند.
سید رحمان احمدی  با اشاره به اینکه نباید در ساخت سبزه میدان به 30 سال قبل برگردیم یک طرحی نو در شان و منزلت شهر و مردم زنجان بسازیم، بیان کرد: انتظار مردم اجرای یک طرح خوب است، هرچند اعتقاد شخص بنده  تجاری سازی صرف یا ساخت پلازا نیست.

وی با بیان اینکه امروز کلید زدن پروژه بر اساس طرح تفصیلی آن هم , پس از گذشت 30 سال مایه تاسف و تاثر است، گفت:اگر قرار بود، پروژه اینطور اجرایی شود، چرا پس از چندین سال این طرح بلا تکلیف مانده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر زنجان با بیان اینکه عمده مشکل ما نیز تامین منابع مالی است و انتظار داریم که دولت در این زمینه به شهرداری کمک کند، افزود: در واقع از نخستین روز نیز دغدغه بنده نحوه تامین منابع مالی پروژه بوده است، چون شهرداری به تنهایی  توان اجرای آن را ندارد.

در ادامه سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه اراده‌ای در مجموعه مدیریتی استان برای تعیین تکلیف سبزه‌میدان نیست، گفت: برای اجرای طرح سبزه‌میدان می‌توانیم از صحن امام در جوار مرقد حضرت معصومه (س) الهام بگیریم.

سجاد خدایی اظهار کرد: آنچه واضح و مبرهن است، ما جدای از مباحث فرم شکل‌گیری شهری که فشرده یا گسترده باشد و اینکه پروژه سبزه‌میدان با چه هدفی در طرح تفصیلی گنجانده شده است، با گذشت چندین ماه اگر ما دوباره این را تعیین تکلیف نکنیم، بازهم می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه نظر ما در سبزه میدان ایجاد یک زمین میدان‌گاهی و اجتماعی است، گفت: نظر ما ایجاد سرزندگی اجتماعی است و نظر بنده بر این است که بر اساس آنچه که ما در مصوبه اولیه داشتیم، در محل خاک‌برداری انجام شده صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه یکی از دلایل لغو پروژه قبلی و تحقیق و تفحص نیز به دلیل مسائل گذشته و نداشتن مصوبه کمیسیون ماده 5 بوده است، گفت: هر چند امروز بنده معتقدم که بخشی از هزینه‌های طرح را می‌توانیم از خود طرح دربیارویم.

خدایی با اشاره به اینکه ما باید طبق خاکبرداری انجام شده آن را با اسکلت حفظ کرده و به فراخور نیاز شهری طرح خودمان را اجرایی کنیم، یعنی یا کلا پارکینگ شود یا تلفیقی از تجاری و پارکینگ باشد، گفت: ما نباید در طرح سبزه‌میدان زمان را از دست دهیم و شهردار نیز باید در این زمینه به شورا مدت زمانی را مشخص و اعلام کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زنجان نیز درباره پیشنهاد ارائه شده درباره پروژه سبزه‌میدان و موارد مطروح دراین باره اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که ساماندهی آغاز شود، چرا که نمی‌توانیم بیشتر از این صبر کنیم.

حمیدرضا حمیدی با اشاره به اینکه در همه میدان‌ها مهمترین عنصر بدنه میدان‌ها هستند نه کف میدان، گفت: وقتی قرار است، ما در طرح جدید در بدنه اقدامی انجام ندهیم و این را با ضابطه در اختیار مردم قرار دهیم، چه لزومی دارد که برای کف اینقدر هزینه کنیم.

وی همچنین درباره هوشمندسازی تقاطع‌ها نیز گفت: بنده مخالف هوشمند سازی نیستم و اصلا بنای مرکز کنترل این است که هوشمندسازی انجام شود، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم که کدام مناسب است.

حمیدی همچنین درباره دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی نیز گفت: طبق مصوب شورای فرهنگ عمومی در جلسه ٤٦٦ مورخ بیستم شهریور سال 1386 و در اجرای بند (٢) ماده (٢) و ماده سوم «آیین‌نامه نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی» مصوب سیصدوهشتادوهفتمین جلسه مورخ ششم آذر ماه سال 1375 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور  به این شکل است که  منظور از «دستورالعمل نامگذاری»، «دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه نامگذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی (مصوب شورای فرهنگ عمومی)» است.

وی تصریح کرد: بر این اساس مطابق بند ٢٤ ماده ٧١ ‌قانون «تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران» مصوب اول خرداد سال 1375 مجلس شورای اسلامی «نامگذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آن‌ها» توسط شورای اسلامی شهر انجام خواهد گرفت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز