نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۴:۵۳:۲۸
کد خبر: ۷۱۳۸۷۳
توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: توسعه اقتصادی نباید منجر به تخریب محیط زیست شود، چراکه زمین به عنوان یک کالا مورد خرید و فروش قرار گرفته و محلی برای انباشت ثروت شده است.

حجت الاسلام علی خاتمی روز شنبه در جمع کارکنان منابع طبیعی استان افزود: تاکنون در حراست از منابع طبیعی اقدام شایسته فرهنگی صورت نگرفته است.
امام جمعه زنجان گفت: فعالان این بخش باید به طور شبانه روزی با چشم بیدار از زمین های ملی حفاظت کنند، تا مانع ورود خسارت های زیاد و از بین رفتن این ثروت باشیم.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: خسارت های وارد شده به اراضی ملی بیش از گزارش های اعلامی است و باید در جلوگیری از آن اقدامات جدی تری انجام شود.
وی افزود: باید اهالی روستاها را آگاه کرد که کشاورزی بیش از حد بر روی خاک حاصلخیز مانع از رشد دوباره گیاهان شده و این زمین ها در عمل به بیابان بی علف تبدیل می شود.
حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: همه مردم مراقب محیط زیست و منابع طبیعی باشند، همچنین از وارد کردن خسارت به این منابع و ثروت خدادادی خودداری کنند.
56 درصد از مساحت کل استان زنجان اراضی منابع طبیعی است، همچنین زنجان بالغ بر 97 هزار هکتار جنگل دارد و مساحت منابع طبیعی آن نیز بیش از یک میلیون و 234 هزار هکتار است.
امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به رحلت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: نقش خدا در جای جای تفکرات و اصول مبارزه حضرت امام با ظلم قابل مشاهده است و همین اعتقاد سبب شد تا انقلاب اسلامی در مقابل رژیم پهلوی به پیروزی برسد.
حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: در واقع اعتقاد به وعده‌های الهی سبب پیروی اندیشه‌های امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان خدا و اسلام شد.
به گزارش ایرنا، امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در 14 خرداد سال 1368 رحلت کردند.

 

نظر شما