استاندار زنجان:

پیام قرآن،بخشش و مهربانی است/ یکی از بزرگترین موفقیت های پس از انقلاب، توسعه مراکز و محافل قرآنی است

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۵:۲۸:۵۹
کد خبر: ۷۱۷۵۷۳
پیام قرآن،بخشش و مهربانی است/ یکی از بزرگترین موفقیت های پس از انقلاب، توسعه مراکز و محافل قرآنی است
استاندار زنجان با بیان اینکه پیام قرآن،بخشش و مهربانی است، گفت: باید با بخشش و مهربانی در جامعه سخن گفته شود و با ترویج فرهنگ بخشش و مهربانی در راستای آشنایی نسل های جدید با این فرهنگ،تلاش گردد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در همایش قرآنی تقدیر از نفرات برگزیده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و مدیران برتر موسسات قرآنی استان، با اشاره به اینکه فلسفه تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه مبارک رمضان، درک شرایط بخشی از جامعه است که گرفتار فقر و گرسنگی هستند، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، فضیلت هایی مهمتر از تشنگی و گرسنگی نیز دارد و جامعه ای که پایه و اساس آن، فرهنگ قرآنی، توحید و یکتا پرستی است، رفتار آن نیز باید مبتنی بر اخلاق، محتوا و مفاهیم قرآنی باشد.
وی با بیان اینکه باید با مفاهیم ارزنده دینی و قرآنی، ابتدا در زندگی شخصی و سپس در زندگی اجتماعی حاضر شد، افزود: زمانی می توان در مفاهیم غنی، انسان ساز و ارزنده دینی و قرآنی در اجتماع سربلند و موفق بود که این مفاهیم،ابتدا در زندگی شخصی، پیاده سازی شود. لذا وقتی صداقت، راستگویی و درستی در اداره امور زندگی و خانواده، تمرین، رعایت و پایه گذاری نشود، رفتار جامعه نیز در راستای صداقت و راستگویی نخواهد بود.
درویش امیری با بیان اینکه قرآن، چراغ هدایت بشریت است، خاطر نشان کرد: جامعه ای که دین و مذهب رسمی آن اسلام و شیعه است، نباید گرفتار بد اخلاقی، بی اخلاقی، بی صداقتی، بی عدالتی، دروغگویی و ظلم باشد و باید پذیرفت که در هر گوشه ای از جامعه، بد اخلاقی، بی عدالتی و ناپاکی وجود داشته باشد، مفاهیم عمیق قرآنی در آن جامعه نهادینه نشده است.
مقام عالی اجرایی استان تاکید کرد: جامعه ای که با نور منور قرآنی آشناست، باید تاثیر این بخشش و مهربانی و فرهنگ بخشندگی بیش از پیش در آن لمس و درک شود و در جامعه ترویج گردد.
استاندار زنجان با بیان اینکه یکی از موفقیت های بسیار بزرگ و گسترده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش و توسعه مراکز و محافل قرآنی است، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از 300 هزار نخبه قرآنی در کشور، محافل قرآنی برگزار کرده اند که این میزان در دوران قبل از انقلاب، بسیار محدود بود.
وی با بیان اینکه باید با گسترش و توسعه محافل قرآنی، تاثیر آن در جامعه نمایان شود، گفت: تاکید مقام معظم رهبری به جامعه قرآنی این است که در کنار حفظ، قرائت از مفاهیم غنی و انسان ساز قرآن غافل نشود. چرا که شادی و نشاط، صرفا برگزاری جشن و پایکوبی نیست، بلکه درک صحیح پیام و مفاهیم قرآنی و تزریق پیام عمیق قرآنی به جامعه، شادی همراه با معنویت است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز