استاندار زنجان:

ایران در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کِشت گلخانه‌ای از ظرفیت های بالایی برخوردار است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۳:۵۷:۳۵
کد خبر: ۷۱۹۲۲۲
ایران در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کِشت گلخانه‌ای از ظرفیت های بالایی برخوردار است
استاندار زنجان با بیان اینکه قرارگیری ایران در منطقه نیمه خشک و مشکل کمبود آّب، شیوه کشاورزی را بیش از پیش به سمت کِشت گلخانه ای سوق می دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های منابع آبی در کشور باید شیوه کِشت گلخانه ای را جایگزین شیوه های غرق‌آبی و صحرایی نمود لذا ایران در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به شیوه گلخانه‌ای از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ استاندار زنجان با بیان اینکه قرارگیری ایران در منطقه نیمه خشک و مشکل کمبود آّب، شیوه کشاورزی را بیش از پیش به سمت کِشت گلخانه ای سوق می دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های منابع آبی در کشور باید شیوه کِشت گلخانه ای را جایگزین شیوه های غرق‌آبی و صحرایی نمود لذا ایران در زمینه سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی به شیوه گلخانه‌ای از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

 اسداله درویش امیری در دیدار سرمایه گذار هلندی که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ایران برگزار شد، حمایت های مدیریت عالی استان را از سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی به شیوه گلخانه‌ای توسط سرمایه گذار هلندی اعلام نمود و گفت: همه امکانات، حمایت ها و توان دولتی در استان جهت تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و کِشت گلخانه ای در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تجارب 86 ساله شرکت سرمایه گذاری دالسِم هلند در زمینه کشت و تولید محصولات گلخانه ای و تجهیزات این نوع کشت، اظهار کرد: کشور هلند نیز بیش از یک قرن تجربه تولید گیاهان و محصولات گلخانه ای دارد و در این زمینه از جمله کشورهای موفق دنیاست.
مقام عالی استان همچنین نوع اقلیم و آب و هوای کشور ایران و به ویژه استان زنجان را در منطقه منحصر به فرد توصیف کرد و افزود: ایران به معنای واقعی از آب و هوای چهار فصل سالانه برخوردار است و منطقه اقلیمی ویژه ای دارد.
گفتنی است درصورت تفاهم و انعقاد قراردادهای همکاری و سرمایه گذاری، قرا است؛ نخستین گلخانه تولید گل رز در زمینی به مساحت 13 هکتار و گلخانه ای به وسعت 10 هکتار واقع در مجتمع گلخانه ای وحدت شهر هیدج احداث شود.
با احداث این مجموعه گلخانه ای با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی توسط شرکت دالسِم هلند با همکاری یک شرکت ایرانی، سالانه 20 میلیون شاخه گل رز صادراتی تولید خواهد شد که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای 100 الی 200 نفر، 25 میلیون دلار نیز ارزآوری خواهد داشت. 
شرکت دالسِم هلند یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گل رز، قارچ، کمپوست و محصولات گلخانه‌ای است که پروژه های بزرگ گلخانه ای را در بیش از 20 کشور دنیا اجرا نموده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز