استاندار زنجان:

آبادانی، سربلندی، امنیت و آرامش ملت، وجه مشترک تمام سلایق در کشور است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۴:۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۱۹۲۳۴
آبادانی، سربلندی، امنیت و آرامش ملت، وجه مشترک تمام سلایق در کشور است
استاندار زنجان با اشاره به ائتلاف نامیمون عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: امروز بیش از گذشته باید ملت ایران برای حفظ منافع ملی و سربلندی ایران اسلامی تلاش کنند چراکه آبادانی و سربلندی میهن اسلامی و تامین امنیت و آسایش ملت ایران، وجه مشترک تمام سلایق و صاحبان اندیشه و خِرَد در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  اسداله درویش‌امیری در نشست انجمن زنجانی‌های مقیم تهران، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا دانست که حقوق همه اقوام ایرانی و ادیان در آن به رسمیت شناخته‌شده است و اظهار کرد: با توجه به اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم باید به‌گونه‌ای عمل شود که با تمکین از قانون اساسی و اجرای دقیق آن، منافع تمام ملت ایران، تامین شود چرا که ایران، متعلق به بیش از 80 میلیون جمعیت ایرانی و همه اقشار و اقوام و ادیان با هر نوع تفکر و سلیقه است.
وی نگاه جناحی و سیاسی به قانون اساسی را نادرست توصیف، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کشور، انسجام داخلی، اتحاد و همبستگی، حول محور قانون اساسی ضروری است تا شاهد کشوری باصلابت، سربلند و سرافراز باشیم که تمام ملت، تحت لوای مقام معظم رهبری و قانون اساسی و زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی ایران، بتوانند زندگی همراه با آسایش، آرامش و امنیت را داشته باشند.
مقام عالی استان با بیان این که امروز، آرامش و امنیت، از بزرگترین سرمایه های کشور هستند، افزود: کوچکترین غفلت، آسایش و آرامش کشور را متزلزل می‌کند. لذا باید با کنار گذاشتن دلخوری‌ها و کینه‌های کهنه در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب زیر سایه پرچم جمهوری اسلامی با یکپارچگی برای سربلندی و توسعه همه‌جانبه کشور تلاش نمود.
استاندار زنجان وجود آرامش در جامعه را از عوامل موثر در مسیر توسعه استان عنوان کرد و گفت: همبستگی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در استان که موجب جذب سرمایه‌گذار و ایجاد تحول در اقتصاد استان می‌شود که خوشبختانه علی‌رغم اختلاف سلیقه و نظرها، استان زنجان نسبت به سایر استان‌ها از آرامش و نشاط نسبی و انسجام، اتحاد، همدلی، همبستگی و هم‌افزایی بیشتری برخوردار بوده و در سایه این انسجام، اتفاق نظر و هم‌افزایی در سال 96، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت.
وی با اشاره به این که زنجان در سال گذشته از نظر شاخص سرمایه‌گذاری خارجی، جزو 5 استان اول کشور بود، یادآور شد: طی سال گذشته، 200 میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در قالب 2 پروژه در استان انجام شد که یکی از پروژه‌ها در تابستان و دیگری در پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
درویش امیری با بیان این که زنجان در کسب درآمد مصوب در لایجه بودجه سال 96 جزو 3 استان اول کشور بود، افزود: استان زنجان در سال گذشته از نظر شاخص سرمایه‌گذاری داخلی نیز رتبه 13 کشور را به خود اختصاص داد. همچنین سال گذشته نه تنها هیچ واحد صنعتی به واحدهای تعطیل‌شده قبلی، اضافه نشد بلکه چرخه تولید 29 واحد صنعتی تعطیل‌شده نیز با حمایت‌های انجام‌گرفته به گردش درآمد و تعدادی از جوانان استان در آن، مشغول به کار شدند. ضمن این که صادرات استان در سال گذشته، 54 درصد و درآمد گمرک استان نیز 62 درصد نسبت به سال 95 افزایش پیدا کرد.
این مقام مسئول با بیان این که ضعف‌ها و اشکالاتی هم وجود دارد، ابراز کرد: استان زنجان، بیش از 800 میلیارد تومان به پیمانکارانی که در استان کار کرده‌اند بدهکار است که از این میزان، 182 میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران حوزه راهسازی، 230 میلیارد تومان مربوط به پیمانکاران حوزه آبرسانی و سدسازی و 350 میلیارد تومان نیز مربوط به پیمانکار دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- تهران است که بخش عظیمی از این بدهی‌ها از دوران گذشته به ارث رسیده است. البته حُسن سلوک مدیریت استان و تشویق، ترغیب، دلسوزی و پیگیری‌های مکرر سبب شده تا پیمانکاران علی‌رغم داشتن مطالبات از استان، پروژه‌ها را به سرانجام برسانند.
درویش‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در همه ایام سال، فرصت محبت و دوستی با خداوند وجود داشته اما ماه مبارک رمضان، اوج رفاقت، دوستی و محبت بین خالق و مخلوق است، گفت: فلسفه تشنگی و گرسنگی ماه مبارک رمضان، این است که تشنگی و گرسنگی، کار بسیار سختی بوده و باید به کمک گرسنگان و تشنگان شتافت اما فلسفه اصلی ماه رمضان این است که تلاش نماییم در جامعه توحیدی و خداپرستی، دروغگویی وجود نداشته باشد و با صداقت و مهربانی، جامعه در چهارچوب عدالت، اخلاق و مهربانی اداره شود.
وی تاکید کرد: باید از فرهنگ غنی ماه رمضان درس گرفت و بدانیم در جامعه توحیدی و خداپرستی، دروغ، نامهربانی و کینه معنایی ندارد و بی‌عدالتی و ظلم هیچ جایگاهی ندارد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز