تاکید سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان؛

ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه های استان برای ارتقاء سواد سلامت جامعه

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۰۱۰۶
ضرورت استفاده از ظرفیت رسانه های استان برای ارتقاء سواد سلامت جامعه
کریم اله شعبانی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان، با بیان اینکه نباید موضوعاتی که مربوط به سلامت جامعه است، توسط برخی مدیران کم اهمیت جلوه داده شود، اظهار کرد: در این خصوص بی شک تمامی دستگاه های نظارتی، مسائل مربوطه را رصد می کنند و در خصوص تعلل دستگاه ها تعلل نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به بازدید میدانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان از وضعیت زنجانرود و انجام مصوبات لازم برای آن، گفت: در این خصوص تکالیفی برای دستگاه های متولی تعریف شده است که باید مصوبات ساماندهی حوزه زنجانرود وارد فاز عملیاتی شود.

وی به اقدامات صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص مسمومیت شهروندانی که از قارچ های سمی استفاده کرده اند، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای مدیریت این شرایط در استان اعمال شد و هیچ مشکل جدی در این خصوص به وجود نیامد.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه ضروری است نسبت به آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق به شهروندان در این خصوص همواره برنامه های ثابتی تعریف شود، تاکید کرد: باید اقدامات آموزشی برای مراقبت از سلامت جامعه صورت گیرد و از ظرفیت رسانه های استان در این راستا استفاده حداکثری صورت گیرد.
وی به برنامه جامع سلامت استان اشاره کرد و یادآور شد: برنامه جامع سلامت استان، یک برنامه گسترده و مهم بوده که برای عملیاتی کردن آن نیازمند مشارکت جدی بین بخشی و عموم جامعه هستیم که ابتدا باید همکاری و تعامل لازم بین دستگاه ها محقق شود و سپس عموم مردم با آن مشارکت داشته باشند.
شعبانی با تاکید بر اهمیت ارتقاء سواد سلامت در بین شهروندان، اظهار کرد: در یک جامعه شهری توسعه یافته باید هزینه های حوزه سلامت جهت پیشگیری متمرکز باشد تا از تحمیل هزینه های بالای درمان و بروز مشکلات برای عموم جامعه جلوگیری شود.
سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به برگزاری مجامع سلامت در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: باید تشکیل مجامع سلامت در شهرستان ها به اطلاع فرمانداران برسد و این مجامع فعالیت خود را در شهرستان های استان آغاز کنند.
وی با بیان اینکه نباید بدون مطالعه نسبت به اظهار نظر در خصوص فضای سلامت استان اقدام کرد، افزود: نقد منصفانه همراه با پیشنهاد و اطلاعات دقیق برای جامعه مفید بوده، اما اظهارات بدون پشتوانه آماری و اطلاعاتی فضای عمومی استان را آلوده می کند که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی دقیق و علمی به عموم جامعه، بهره لازم را ببرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز