استاندار زنجان:

نحوه تعامل با سلایق متفاوت جامعه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۲:۳۹:۱۷
کد خبر: ۷۲۰۷۵۷
نحوه تعامل با سلایق متفاوت جامعه باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود
استاندار زنجان گفت: همان‌ گونه‌ که خداوند چهره و صورت انسان ‌ها را متفاوت آفریده است، برداشت ‌ها، سیرت ‌ها و سلائق مخلوق نیز متفاوت می ‌باشد که باید نحوه برخورد و تعامل با این تفاوت ‌ها در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به فرا رسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: از ائمه جمعه استان، انتظار می ‌رود بخشی از خطبه ‌های نماز جمعه این هفته را به موضوع اعتیاد و آسیب ‌های آن در جامعه اختصاص دهند که این امر البته نباید مختص این هفته باشد، بلکه باید در طول سال به موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در خطبه ‌های نماز جمعه شهرستان‌ ها پرداخته شود.
وی ادامه داد: همچنین چکیده اطلاعات و گزارش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ائمه جمعه جهت تبیین به مردم ارسال ‌شود، چرا که آگاهی جامعه از گرایش‌ ها و انگیزه‌ های مصرف مواد مخدر در پیشگیری از این بلای خانمان ‌سوز، بسیار مفید است.
این مقام مسئول با بیان اینکه متاسفانه سن اعتیاد در کشور پایین آمده و حدود 50 درصد از مصرف‌ کنندگان مواد مخدر کشور در سنین 15 تا 35 سال هستند، خاطر نشان کرد: مصرف مواد مخدر به محیط ‌های کارگری نیز رسوخ پیدا کرده و متاسفانه افزایش میزان فروش، مصرف، دستگیری و کشفیات مواد مخدر در استان مشاهده می‌ شود. البته علیرغم همه این افزایش ‌ها، زنجان جزء استان‌ های آخر کشور در میزان کشف و مصرف مواد مخدر قرار دارد.
درویش‌ امیری با بیان اینکه افزایش توزیع، مصرف و کشفیات مواد مخدر در کشور دلایل مختلفی دارد، افزود: میزان تولید مواد مخدر در افغانستان به‌ عنوان بزرگترین کشور تولید کننده این مواد، 6 هزار تُن در سال 95 بوده که این مقدار در سال گذشته به 9 هزار تُن افزایش یافته است. ضمن اینکه میزان مصرف ‌کنندگان مواد مخدر سطح دنیا از 202 میلیون نفر در سال 2016 میلادی به 250 میلیون نفر در سالجاری افزایش یافته است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه ایران، تنها کشوری است که بیشترین هزینه و نیروی انسانی را برای امر مبارزه با مواد مخدر متحمل می ‌شود، ابراز کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، 3 هزار و 800 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داشته و یکی از زمینه های درخشان عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه علیرغم همه این تلاش ‌ها هنوز با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، گفت: هم اکنون بر اساس آخرین آمارها، قیمت مواد مخدر به شدت افزایش پیدا کرده که قیمت بالای مواد مخدر یکی از دلایل گسترش توزیع و مصرف است، چرا که سوداگران در پی منافع مادی هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز