معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

برگزاری مرحله ی منطقه ای دومین جشنواره ی مسابقات کتابخوانی "دانایی ، توانایی"

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۱۵:۳۳:۲۱
کد خبر: ۷۲۳۳۶۲
برگزاری مرحله ی منطقه ای دومین جشنواره ی مسابقات کتابخوانی دانایی ، توانایی
محمود عباسی با اشاره اعلام این خبر گفت:در مرحله ی آموزشگاهی این دوره از جشنواره که در فروردین ماه سال جاری با شرکت چهار هزار و 82 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار گردید ، 680 دانش آموز به مرحله ی منطقه ای راه یافتند و در مرحله ی استانی، دانش آموزان مقاطع متوسطه ی اول و دوم به تعداد 168 نفر در سطح استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مرحله منطقه ای دومین جشنواره ی "دانایی،توانایی" روز یکشنبه دهم تیر ماه سال جاری ساعت 10 صبح،بصورت همزمان در مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان زنجان برگزار می شود.
محمود عباسی با اشاره اعلام این خبر گفت:در مرحله ی آموزشگاهی این دوره از جشنواره  که  در فروردین ماه سال جاری با شرکت  چهار هزار و 82 دانش آموز در مقاطع  مختلف تحصیلی برگزار گردید ، 680  دانش آموز به مرحله ی منطقه ای راه یافتند و در مرحله ی استانی، دانش آموزان مقاطع متوسطه ی اول و دوم به تعداد 168 نفر در سطح استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: در مرحله ی منطقه ای بنا به پیشنهاد کارشناسی کتاب و کتابخوانی وزارت آموزش و پرورش،کتب "تارا و مرغ دریائی اش" و "کتاب،کتاب است"  برای مقطع ابتدایی دوره ی دوم؛"جان و اسب وحشی" و "بی بال پریدن" برای مقطع متوسطه ی دوره ی اول ،"92 درس سازنده از زندگی پیامبر(ص)"و "آیا در سایر سیارات حیات وجود دارد؟" برای مقطع دوم متوسطه در نظر گرفته شده است.
وی گفت : توانایی خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروزی  امری ضروری  و اجتناب ناپذیر می باشد. خواندن و مطالعه  ی کتاب  به افراد کمک می‌کند تا قوه ی تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب  افزایش سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود. خواندن کتاب، حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش استرس می‌ گردد.در این راستا متولیان آموزش و پرورش  جهت تشویق دانش آموزان به مطالعه ی مفید ،طی دو سال متوالی  با طرحی تحت عنوان"جشنواره ی دانایی،توانایی"در قالب مسابقات فرهنگی وهنری در صدد  ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه ی  مفید در بین این نسل آینده ساز می باشند.
وی در پایان  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات  و همکاری صمیمانه ی کلیه ی روسای  ادارات ،معاونین  پرورشی و تربیت بدنی  و کارشناسان فرهنگی و هنری نواحی و مناطق 14 گانه،مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرورشی که  زحمت و پایه ی اصلی اجرای  جشنواره بر عهده ی این عزیزان می باشد،ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های  صحیح  و مطلوب گامی موثر در جهت  ارتقا و گسترش نهضت مطالعه ی مفید و تقویت فرهنگ انس با کتاب و کتاب خوانی برداشته شود.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز