مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع ارزیابان وزارتی مدارس هیات امنایی استان:

بیش از ۲۵ هزار دانش آموز استان زنجان در مدارس هیأت امنایی مشغول به تحصیل هستند

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۱۵:۴۴:۴۸
کد خبر: ۷۲۳۹۴۳
بیش از ۲۵ هزار دانش آموز استان زنجان در مدارس هیأت امنایی مشغول به تحصیل هستند
مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جمع ارزیابان وزارتی مدارس هیات امنایی استان گفت: بیش از 25 هزار دانش آموز استان زنجان در مدارس هیأت امنایی مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ارزیابان وزارت آموزش و پرورش در قالب طرح جامع نظارت هم تا از سوم  الی پنجم تیرماه از مدارس هیات امنایی استان زنجان بازدید نمودند.

بر این اساس مریم رشتچی در جلسه با این تیم وزارتی ابراز داشت:طرح نظارت همتا از جمله ابتکارات و طرح های بسیار خوب و کاربردی سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارتخانه است.

وی افزود: مهمترین دستاورد اجرای این طرح تبادل تجربیات ، افکار و تضارب آراست و بدون شک هر استان تجربه مفید و مناسبی در حوزه های مختلف دارد که به اشتراک گذاشتن این تجربیات زمینه ساز رشد و توسعه بیش از پیش دستگاه تعلیم و تربیت را فراهم می سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح نمود:شکل‌گیری مدارس هیأت امنایی در حقیقت برگرفته از اصلاح ماده 11 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش مصوب سال 1383 بود و در شورای عالی آموزش و پرورش به تایید رسید.

این مقام مسئول ادامه داد:هدف از هیأت امنایی شدن مدارس ،  استفاده از مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در اداره مدرسه است و مشارکت اقتصادی در مرتبه بعدی اهداف فعالیت این مدارس قرار دارد.

رشتچی یادآورشد:مدارس هیأت امنایی فرصت خوبی برای ارتقای مسائل آموزش و پرورش هستند و الزاما باید بر اساس آیین نامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی این وزارت خانه حرکت کنند.

وی اضافه کرد:سیاست فعلی اداره کل آموزش و پرورش استان، توسعه کمی مدارس هیأت امنایی نیست، بلکه هدف بهبود و سامان یافتن وضع موجود است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان متذکر شد:مدرسه هیأت امنایی یعنی یک مدرسه کاملا عادی و کاملا معمولی که تنها مدیریت آن متفاوت است و افرادی در آنجا حضور دارند که می‌توانند در فرآیند تحصیلی و تربیتی فرزندان نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد:رؤسای هیأت امنای این مدارس نقش مهمی در افزایش روحیه مشارکت‌پذیری اولیا در مدارس دارند، امید است، رؤسای هیأت امنا بتوانند کمک کار و کمک حال خوبی برای مدیران مدارس باشند.

مریم رشتچی گفت:بیش از 25 هزار دانش آموز استان زنجان در مدارس هیأت امنایی مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است ؛ بازدید استان اردبیل به نمایندگی از وزارت  آموزش و پرورش و در قالب طرح نظارت همتا و بازدید از مدارس هیات امنایی استان انجام می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز