به گفته سرپرست معاونت سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان؛

حفظ وحدت و انسجام، راهکار اصلی مقابله با دشمنان است

۱۳۹۷/۰۴/۱۵ - ۱۶:۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۲۶۱۱۳
حفظ وحدت و انسجام، راهکار اصلی مقابله با دشمنان است
سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با بیان اینکه رویکرد جدید مدیریت استان این است که بسیاری از مسائل، مشکلات و تصمیم ‌گیری ‌ها که شهرستان ‌ها گریبان ‌گیر آن هستند، مسائل کلان نبوده و در سطح شهرستان قابل رفع می ‌باشد، گفت: بر این اساس، جلسات شورای اداری استان در شهرستان‌ ها برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ کریم ‌اله شعبانی در همایش دهیاران استان، با اشاره به آمادگی مدیریت استان جهت استقبال از نظرات و پیشنهادات دهیاران، اظهار کرد: باید ساز و کاری تعریف شود تا این پیشنهادات طی نشست مشورتی دهیاران منتخب با حضور مدیریت استان و مدیران دستگاه ‌های اجرایی مربوطه، مطرح شده تا بتوان بخشی از این پیشنهادات را فعلیت بخشیده و عملیاتی کرد.
وی با اشاره به اینکه کشور در شرایط دشوار و حساسی قرار داشته و با توجه به اظهارات رئیس جمهور، 3 راه پیش رو وجود دارد، خاطر نشان کرد: اولین راه، تسلیم شدن در برابر دشمن و به‌ ویژه زیاده‌ خواهی ‌های دولت آمریکاست که در این صورت، عزت و شرف کشور که به برکت ایثار و مقاومت رزمندگان و شهدا به دست آمده است، از بین می‌ رود.
شعبانی با بیان اینکه دومین راه موجود، ایستادگی و مقابله با دشمنان همراه با ادامه دادن به دعواها و اختلافات درونی است، افزود: نتیجه ادامه یافتن اختلافات درونی، این است که گروه ‌های مختلف، رو در روی یکدیگر ایستاده و مطالبات مردم، افزایش می‌ یابد که در این صورت، هزینه کشور بالا رفته، نگاه ‌ها از هدف اصلی دور شده و قشر ضعیف و کم‌ درآمد جامعه بیش از سایر اقشار، متضرر می‌ شود.
سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با تاکید بر اینکه راه سوم، حفظ اقتدار و عزت و تسلیم نشدن در برابر دشمنان است، تصریح کرد: با این روش، آمریکا به زانو درآمده و در نتیجه ملت ایران مانند همیشه، سربلند و سرافراز می ‌شود که کاهش مطالبات و توقعات مردم، حفظ وحدت و انسجام ملی و بیان واقعیت ‌ها، راهکار و فرمول اصلی رسیدن به این سربلندی است که همه باید برای فائق آمدن بر این موضوع، تلاش نمایند.
این مقام مسئول با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای سوئیس و اتریش گفت: یکی از اهداف و نتایج این سفر، روان ‌سازی روابط بانکی و سوئیفت بود. به طوری که با توجه به نقش این کشورها در روابط بانکی اروپا و اینکه سوئیس و اتریش در مبادلات بانکی به صورت سنتی عمل می‌ کنند، این امر به روان‌ سازی روابط بانکی ایران با این کشورها کمک کرد.
وی افزود: علیرغم تلاش آمریکا بعد از برجام مبنی بر به انزوا کشاندن و کم ‌رنگ کردن نقش بین‌ المللی ایران، استقبال دو کشور مهم اروپایی از رئیس جمهور، نماد روشنی از شکست آمریکا در این نقشه بود که از نتایج مهم سفر رئیس جمهور می ‌باشد. ضمن اینکه میزبانی اروپا از رئیس جمهور، نشان داد که کشورهای اروپایی به دنبال شکستن فضای یک‌ جانبه‌ گرایی آمریکا هستند؛ به‌ گونه ‌ای که مقابله با یک‌ جانبه ‌گرایی آمریکا در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز شکل گرفته است.
شعبانی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به اروپا علیرغم ناخرسندی آمریکا و صهیونیست از نظر سیاسی، با اهمیت بوده و از دید ناظران جهانی پر رنگ بود، ابراز کرد: اگرچه ممکن است در تحرکات دولت آمریکا در تحریم ایران، نتوان با بخشی از شرکت ‌های بزرگ و فراملیتی که تحت تاثیر آمریکا هستند، مبادلات تجاری انجام داد، اما با انجام مبادلات تجاری با شرکت ‌هایی که ارتباط تجاری چندانی با آمریکا ندارند، زمینه دور زدن تحریم ‌ها فراهم می‌ شود. 
سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه منافقین، ستون پنجم دشمن شده و با خود فروختگی برای دشمن، نقش‌ آفرینی می‌ کنند، اظهار کرد: موضوع مهمی که روی خط خبری خبرگزاری ‌های بیگانه قرار گرفته، کشاندن اختلافات به میان مردم است که حتی ممکن است در صورت بی ‌توجهی به روستاها نیز کشیده شود. لذا مردم و مسئولین باید بیش از پیش، هوشیاری خود را حفظ کنند، چرا که تمرکز ویژه آمریکا و ایادی بر مسائل و چالش ‌های اقتصادی و سیاسی کشور و تلاش برای ایجاد جوّ روانی منفی علیه موجودیت نظام و خدشه ‌دار کردن اعتماد مردم به مسئولین است.
وی با بیان اینکه مهم ‌ترین راهبرد آمریکا در مقابل ایران، ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم است، یادآور شد: بعد از گسست تاریخی که ملت ایران با نظام شاهنشاهی داشت، دشمن تلاش می ‌کند وحدت و پیوندی که با حضور مردم در صحنه بین ملت و نظام برقرار شده را با ایجاد جنگ روانی از بین ببرد که روز به ‌روز باید برای تقویت این وحدت، تلاش کرد.
شعبانی ادامه داد: پرهیز از دعواهای سیاسی و جناحی جهت حفظ منافع ملی، قانون‌ گرایی، برقراری عدالت قضایی و مبارزه با فساد در همه ابعاد، از ضرورت ‌هایی است که می‌ تواند اعتماد مردم به نظام را احیاء کرده و به همدلی بیشتر مردم با حاکمیت بیانجامد.
سرپرست معاونت سیاسی- امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، با اشاره به اینکه تمامی اقداماتی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها انجام شده، قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست، گفت: کالبد و نحوه تغییر و تحول در روستاها از زمان تاسیس دهیاری‌ ها آغاز شد؛ به ‌گونه ‌ای که این تحول، مدیریت و برنامه‌ ریزی در بخش‌ های مختلف روستاها، نمایانگر و قابل مشاهده بوده و حتی مدیریت عالی و مطلوب دهیاران و استفاده حداکثری از ظرفیت ‌ها سبب شده تا حاصل تلاش ها در برخی روستاها بیش از حد انتظار باشد.
وی با تاکید بر ضرورت بازبینی در تعریف و ویژگی‌ های دهیاران و تعامل مدیران دستگاه‌ ها با آنها، افزود: باید پذیرفت که مدیریتی در رده پایین تقسیمات کشوری به نام دهیار تعریف شده و مسئولین باید بدانند که دهیار به عنوان نماینده دولت در روستاها، نقش بسزایی در حل و فصل مشکلات و مسائل روستاییان در رابطه با دولت بر عهده دارد که این نقش، باید مورد توجه قرار گیرد.
شعبانی با بیان اینکه دهیاران، بسیاری از وظایف را به نمایندگی از دستگاه ‌های اجرایی در روستاها انجام می ‌دهند، یادآور شد: دهیاران، واسط و میانجی گر بین مدیران دستگاه ‌ها، روستاییان و دولت هستند که باید نقش آنها ارزش ‌گذاری شود؛ چرا که دولت از وظایف مسئولین کاسته و آنها‌ را به دهیاران سپرده است. همچنین دهیاران در صف اول نمایندگان دولت در مقابل روستاییان بوده و رضایت روستاییان از دهیاران، سبب افزایش رضایت از عملکرد دولت می‌ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز