معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خواستار شد؛

جلب مشارکت روستائیان در اجرای طرح های توسعه روستایی توسط دهیاران

۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۴:۱۹:۱۶
کد خبر: ۷۲۶۴۵۵
جلب مشارکت روستائیان در اجرای طرح های توسعه روستایی توسط دهیاران
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به ویژگی های خاص جغرافیایی و فرهنگی در مناطق روستایی بر ضرورت جلب مشارکت روستائیان در اجرای طرح های توسعه روستایی تاکید کرد و گفت: دهیاران باید از کمک و مشارکت مردم در اجرای طرح های توسعه ای استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛مهرداد سلطانی در همایش دهیاران استان، میزان مشارکت پذیری را یکی از معیارهای توسعه یافتگی جوامع عنوان کرد و گفت: از آنجایی که جوامع مشارکت پذیر از توسعه یافتگی بیشتری برخوردار هستند، ما نیز به صورت راهبردی بدنبال ایجاد هم‌افزایی و جلب مشارکت مردم در توسعه شهرها و روستاها هستیم.
وی با بیان اینکه نظام سنتی روستاها در گذشته نیز بر مبنای مشارکت مردم ولی با محوریت کدخدایان استوار بود، اظهار کرد: امروزه با تغییر ساختارهای نظام روستایی درصدد افزایش مشارکت مردم جهت دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع روستایی هستیم.
سلطانی جلب مشارکت مردم در روستاها را آسان تر و دارای مزایای نسبی و رقابتی بیشتری توصیف کرد و افزود: رکن اصلی مشارکت در سنت زندگی روستایی نهادینه شده و بدلیل ارتباطات عمیق خانوادگی و محلی در بین روستائیان و جغرافیای محدود مناطق روستایی امکان جلب مشارکت ساکنین روستاها و دستیابی سریعتر و آسانتر به توسعه در این مناطق نسبت به شهرها بیشتر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان ادامه داد: روستاها محیط های کوچکتر و محدودتری نسبت به شهرها دارند و با جلب مشارکت مردم و انجام امور عمرانی، توسعه نِمودِ بیشتری خواهد داشت و مردم با مشاهده آثار اقدامات انجام شده، رغبت بیشتری برای افزایش مشارکت خواهند داشت.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تعیین اولویت ها در اجرای پروژه‌های توسعه روستایی، از دهیاران خواست تا با مشارکت مردم به تعیین و تبیین اولویت ها در اجرای طرح های توسعه روستایی بپردازند و خاطرنشان کرد: باید در انتخاب طرح های توسعه روستایی، مواردی که رضایت بیشتر مردم را در پی دارد مورد توجه قرار گیرد تا منافع اجرای طرح ها به روستائیانِ بیشتری برسد.
سلطانی درخصوص ضرورت صرفه جویی در منابع محدود آب به ویژه در فصول گرم سال نیز هشدار داد و گفت: اگرچه بدلیل بارش های بهاری در مناطق روستایی هنوز با بحران های جدی و کمبود آب مواجه نشده ایم ولی باید در مصرف آب بخصوص در فصول گرم سال صرفه جویی کرد.
معاون استاندار زنجان خطر وقوع آتش سوزی مراتع بویژه در روزهای گرم تابستان پیشِ رو را جدی دانست و از دهیاران خواست تا با آمادگی کامل از وقوع چنین حوادثی در روستاها پیشگیری نموده و حضوری فعالانه در مقابله با بحران های احتمالی در منطقه داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز