کارشناس مسئول مشاوره بهزیستی :

مدیریت رفتاری صحیح فرزند نیازمند شناخت ویژگی های منحصر به فرد هر دوره از رشد کودکان است

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۵:۳۳:۱۹
کد خبر: ۷۲۷۶۰۸
مدیریت رفتاری صحیح فرزند نیازمند شناخت ویژگی های منحصر به فرد هر دوره از رشد کودکان است
شهین موسوی: والدین جهت مدیریت رفتاری صحیح فرزند خود بهتر است نسبت به ویژگی های منحصر به فرد هر دوره از رشد شناخت کافی داشته تا قادر باشند رفتار فرزند شان را مدیریت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ والدین جهت مدیریت رفتاری صحیح فرزند خود بهتر است نسبت به ویژگی های منحصر به فرد هر دوره از رشد شناخت کافی داشته تا قادر باشند رفتار فرزند شان را مدیریت کنند.

 شهین موسوی در دوره آموزشی مدیریت رفتاری نوجوانان و توانمند سازی والدین گفت : خانواده یک واحد اساسی جامعه است که از زن و مرد تشکیل شده و بهترین شیوه برای رشد و تربیت کودک در همین خانواده شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه دوران نوجوانی،  دورانی بسیار حساس و مهم در رشد و شکل گیری شخصیت فرد است ، دوران نوجوانی ، همزمان با دوران بلوغ بوده و این مهمّ یکی از بحرانی ترین دوره های زندگی هر فرد است .

این کارشناس مسئول برقراری ارتباط با والدین ، کمک به والدین جهت شناخت ویژگی های منحصر به فرد دوران نوجوانی ، آشنائی با تفاوت های اساسسی بین دوران کودکی و نوجوانی و مفهوم بلوغ و تغییرات جسمانی و هیجانی کودک را از مهمترین  هدف های این دوره آموزشی بر شمرد و خاطر نشان کرد: آگاهی والدین نسبت به اختلالات شایع روانپزشکی در دوران نوجوانی و تشخیص و تفکیک نافرمانی و لجبازی طبیعی در نوجوانان و رفتارهای نابهنجار ، و اینکه چه زمانی خانواده به کمک تخصصی (روانپزشک  و روانشناس) نیاز دارد.

موسوی با اشاره به اینکه تعامل مثبت والدین و فرزندان ، افزایش رفتارهای مطلوب ،گراندنیگ و آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسئله و مدیریت مسایل خاص در نوجوانی ، از روشهای مدیریت بهنجار در نوجوانی می باشد تصریح نمود: رابطه و تعامل مثبت والدین و فرزندان، شیوه تربیتی صحیح و همسو و همراه والدین در مقابل فرزندشان، شناخت باورها و انتظارات غیرمنطقی والدین از اهداف این دوره آموزشی بوده است.

وی گفت: نقش اصلی در فراهم کردن بستر تعامل میان والدین و فرزندان علی الخصوص نوجوانان و جوانان، بر عهده والدین است. اما گاهی والدین در این زمینه موفق نیستند و این خود دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. والدین ناموثر والدینی هستند که بیشتر عصبانیت و خشم دارند و تأثیر گذاری بجا و به موقع ندارند.

وی یادآور شد: آموزش اصول صحیح  فرزند پروری بسیار مهم و ارزشمند بشمار می آید ، چرا که بسیاری از اختلالات ، مشکلات در روابط بین فردی و حتی اعتیاد ناشی از فرزندپروری نادرست است که با دادن دانش و مهارت لازم در این زمینه و آموزش مهارتها به والدین میتوان از این معضلات پیشگیری نمود.

وی از تربیت به عنوان راهی جهت کمک به کودک و نوجوان برشمرد و گفت: این مهم با رفتارهای مناسب و متناسب با حقوق انسانی،فرهنگ جامعه و ارزش های خانواده صورت می پذیرد.

گفتنی است: در راستای افزایش و ارتقاء سطح علمی والدین در خصوص پرورش کودکان و نوجوانان در دوران بلوغ  کارشناسان دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دفتر مشاوره معاونت امور توسعه و پیشگیری اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت رفتاری نوجوانان و توانمند سازی والدین  ویژه همکاران این اداره کل به تعداد 80 نفر نمود.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز