مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

مؤسسه خیریه مرحوم سید مصطفی مدرسی هزینه ازدواج ۶۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان را تقبل نمود

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۵:۴۶:۱۰
کد خبر: ۷۲۷۶۲۸
مؤسسه خیریه مرحوم سید مصطفی مدرسی هزینه ازدواج ۶۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی استان زنجان را تقبل نمود
محمد محمدی گفت: دستورالعمل اجرایی ستاد ازدواج و امور جهیزیه بهزیستی در راستایبرنامه ریزی به منظور حمایت و کمک به ازدواج و تامین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان بصورت یکساله برنامه ریزی و اجرا می گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ یک مؤسسه خیریه پرداخت هزینه ازدواج 60 مددجوی بهزیستی استان زنجان را تقبل نمود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه خیرین در برطرف نمودن مشکلات مددجویان بهزیستی نقش بسزائی دارند .

دکترمحمدی مدیرکلبهزیستیاستانزنجان ازدواج را یکی از عوامل توانمندسازی مددجویان در کنار ایجاداشتغالعنوان نمود و افزود: دین مبین اسلام، و ائمه اطهار(ع)تاکیدات فراوانی در زمینه توجه به 

امر مقدس ازدواج داشته اندو کمک به ازدواج می تواند یکی از زمینه های مشارکت خیرین در جهت

 بهبود زندگی مددجویان باشد.

این مقام مسئول بااشاره به تامین جهیزیه 60 مددجو توسط یک مؤسسه خیریه و اختصاص 30 میلیون ریال برای هر مددجوخاطر نشان کرد:پرداخت کمک هزینه ساخت و خرید مسکن، پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، و جهیزیه از جمله آیتم های تعریف شده در حوزه معاونتمشارکتهای مردمی بهزیستی است که می تواند بهترین زمینه ورود خیرین باشد.

محمدی با بیان اینکه بهزیستی در راستای ترویج ازدواج ساده و کاهش آسیب های اجتماعی از تشکیل خانواده مدد جویان حمایت می کندیادآور شد: یکی از رویکردهای مهم بهزیستی تامین جهیزیه جامعه هدف و مددجویان بهزیستی و پرداخت تسهیلات ازدواج است.

وی از برگزاری کلاسهای آموزش قبل ازدواج برای زوجین توسط بهزیستی خبر داد و اظهار نمود :در راستای ارتقا توانمندی زوجین، مهارتهایی چون تواضع ،حل تعارض ،آئین همسرداری ،مهارت ارتباطی ومهارت حل مسئله به مددجویان قبل از دریافت کمک هزینه آموزش دادهمی شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: سال گذشته بهزیستی استان زنجان برای 243 نفر از مددجویان بهزیستی مبلغی بالغ بر 2میلیارد و 430 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت نمود.

وی با بیان اینکه در سال 96 اعتبارات کمک هزینه ازدواج از سوی سازمان بهزیستی کشور بالغ بر 1 میلیارد و 725 میلیون ریال اعلام گردیدهبود ادامه داد: این مهم از طریق مشارکتهای مردمی به تعداد 9 نفر و خیرین به تعداد 61 نفر به مددجویان واجد شرایط واگذار شد .

وی افزود : اجرای طرح ضیافت مهربانی، طرح شکرانه سلامت، طرح حامی از دیگر طرحهای مهم دفتر مشارکتهای مردمی بوده که همه سالهتوسط بهزیستی به اجرا در می آید.

محمدی گفت: همچنین شهروندان عزیز استان می توانند به شماره حساب 210091434524111 مشارکت های مردمی بهزیستی نزد بانکتوسعه تعاون نسبت به پرداخت کمکهای نقدی خود به جامعه هدف بهزیستی اقدام کنند.

وی نقش خیرین را در اختصاص کمک هزینه ازدواج مددجویان به افراد متقاضی رامهم دانست و بیان نمود: خیرین و نیکوکاران می توانندبا مراجعه به بهزیستی و با تعیین نیت خاص جهت ازدواج 

مددجویان کمک های نقدی خود را پرداخت نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز