استاندار زنجان:

عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه درمان قابل دفاع می باشد گذشت

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۰:۳۰
کد خبر: ۷۲۸۳۱۷
عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه درمان قابل دفاع می باشد گذشت
استاندار زنجان یکی از موفقیت های قابل دفاع و قابل تقدیر جمهوری اسلامی ایران در 40 سالگی انقلاب اسلامی را توسعه و گسترش سطح خدمات بهداشتی و درمانی عنوان کرد و گفت: توسعه، گسترش و ارتقاء سطح دانش پزشکی در کشور طی 40 سال اخیر قابل دفاع می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در مراسم بهره برداری از طرح توسعه و استانداردسازی اورژانس بیمارستان امید ابهر که همزمان با هفته تامین اجتماعی برگزار شد، تامین سلامت جسمی مردم و توسعه درمانی در کشور را از نخستین ضروریات جامعه برشمرد و اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، توسعه دانش پزشکی با اراده ملی تحقق یافت، به گونه ای که امروزه در حوزه پزشکی و درمانی به هیچ کشور دنیا محتاج نیستیم.
وی همچنین به فعالیت های سازمان تامین اجتماعی همگام با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارائه خدمات درمانی به مردم اشاره کرد و افزود: اکنون بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و علاوه بر پرداخت 35 میلیارد تومان هزینه های پزشکی ماهانه جهت درمان افراد تحت پوشش این سازمان در استان زنجان، 70 میلیارد تومان نیز به مستمری بگیران این سازمان در کشور پرداخت می شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه سالانه 1260 میلیارد تومان از سوی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان به مستمری بگیران این نهاد پرداخت می شود، افزود: ماهانه بیش از 6500 میلیارد تومان در قالب مستمری و هزینه های درمانی از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور پرداخت می شود که این رقم بیش از یارانه پرداختی در کشور است.
مقام عالی استان با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی برای جامعه هدف این سازمان به صورت رایگان عرضه می شود، تصریح داشت: باید توجه داشت که حتی یک ریال از وصولی های تامین اجتماعی به خزانه دولت واریز نمی شود و از سوی خزانه سازمان به پرداخت مستمری ها و ارائه خدمات مختلف بهداشتی و درمانی به شهروندان هزینه می شود لذا باید دستگاه های اجرایی و بخش های تولیدی و صنعتی، بدهی های خود به این سازمان را پرداخت و تسویه کنند.
درویش امیری با بیان اینکه نباید بدلیل برخی ناملایمات و کدورتها، دستاوردها و موفقیت نظام و انقلاب اسلامی را در کشور فراموش نمود، اظهار کرد: امروزه جایگاه علمی و پژوهشی کشور سند افتخاری برای جمهوری اسلامی است که نباید نادیده گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به قرارگیری جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس داخلی و بین المللی تاکید کرد و گفت: در این روزهای حساس از دوستداران نظام و کشور انتظار می رود منطقی، عاقلانه، با خویشتن داری و دقت نظر بالا با مسائل رفتار نمایند و توجه داشته باشند چنانچه کوچکترین آسیبی به کشور وارد شود به بیش از 80 میلیون ایرانی لطمه خورده است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید امروزه هوشمندانه سخن بگوییم و رفتار مناسبی در مواجهه با مسائل مختلف داشته باشیم، ادامه داد: ملت ایران که در گذشته شرایط دشوارتری همچون جنگ تحمیلی را پیروزمندانه پشت سر گذاشته اند، امروز نیز با استقامت خود به کوری چشم دولتمردان امریکایی و صهیونیستی نشان خواهند داد که با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، خللی در اراده ملت ایران ایجاد نشده و بار دیگر ائتلاف ننگین امریکا، اسرائیل و عربستان را ناکام خواهند گذاشت.
درویش امیری با اشاره به اینکه نوسانات نرخ ارز و بازار باعث ایجاد شرایط دشواری برای همه مردم کشور شده است و همه ملت این وضعیت را به خوبی درک می کنند، افزود: باید تمام ملت، حاکمیت و نیروهای مسلح در کنار یکدیگر شرایط سخت را سپری خواهند کرد تا نشان دهند وعده ای که با خون 236 هزار شهید کشور بسته اند فراموش نمی کنند.
لازم به یادآوری است که؛ بیمارستان امید شهرستان ابهر در تیرماه سال ۱۳۸۳ افتتاح و طرح توسعه بخش اورژانس این مرکز درمانی نیز که در بهمن 1395 با حضور استاندار زنجان کلنگ زنی شده بود، امروز با صرف اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال فضای این مرکز درمانی را هزارمتر مربع افزایش داد و با ۱۲ تخت بستری، اتاق عمل سرپایی، ایستگاه پرستاری و اتاق ایزوله مجهز عفونی باز هم بدست استاندار زنجان به بهره برداری رسید.
گفتنی است افتتاح میز خدمت سازمان تامین اجتماعی شهرستان ابهر و بازدید از دو کارخانه تولیدی و صنعتی نورد فولادکاران افق ابهر و الکترود نورین میکا از دیگر برنامه های مقام عالی استان در سفر یکروزه به شهرستان ابهر بود.

 
 

 

 

نظر شما