معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

گروه همیار زنان سرپرست خانوار یاس بنفش شهرستان زنجان افتتاح شد

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۳:۳۴:۱۲
کد خبر: ۷۲۹۳۴۵
گروه همیار زنان سرپرست خانوار یاس بنفش شهرستان زنجان افتتاح شد
گروه همیار یاس بنفش شهرستان زنجان در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کمک به ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی گروههای همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ گروه همیار یاس بنفش شهرستان زنجان در راستای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کمک به ایجاد اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی گروههای همیار متشکل از زنان سرپرست خانوار افتتاح شد.

سلمان حسینی  گفت: گروههای همیار گروهی با فعالیت دو سویه،  متقابل و افقی هستندکه با توانایی‌ های کم و بیش یکسان تلاش می کنند توانایی‌های یکدیگر را تکمیل نموده یا کمبود‌های خود را  جبران نمایند .
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان  اظهار نمود: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی به شمار می‌رود از این‌ رو طرح گروه‌های همیار بهزیستی استان همگام با سایر استان‌های کشور جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی تشکیل و به مرحله اجرا درآمده است.
این مقام مسئول  با بیان اینکه 23 گروه همیار تحت پوشش بهزیستی در سطح استان فعال هستند خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 1379 گروه های همیار در بهزیستی تشکیل شده و در حال حاضر نزدیک به 150 نفر از زنان و دختران سرپرست خانوار مشغول فعالیت هستند.
حسینی  تشکیل گروه های همیار را عمده ترین راهکار توانمند سازی زنان سرپرست خانوار عنوان نمودو تصریح کرد:هر کدام از گروههای همیار ، متشکل از 5 الی 7 نفر از زنان  و دختران سرپرست خانوار هستند که در زمینه های مختلف به فعالیت و تولید می پردازند.
وی با بیان اینکه گروه یاس بنفش به عنوان هفتمین گروه همیار در سطح شهرستان زنجان می باشد یادآور شد: این گروه با اعتباری بالغ بر 250 میلیون ریال  شروع به فعالیت در زمینه آرایشگری نمود.
وی  فراهم نمودن زمینه‌های مشارکت خدمت‌گیرندگان در حل مسائل اجتماعی اقتصادی مربوط به خود ، تغییر نگرش جامعه هدف و منافع حاصل از خدمات ،  شناساندن استعداد قابلیت‌های فردی و جمعی جامعه هدف و  فراهم آوردن و تبدیل توانایی‌های بالقوه فرد به  بالفعل ، تلاش در جهت افزایش اعتماد به نفس و قدرت تصمیم‌گیری خدمت‌گیرندگان در حل مشکلات و  فراهم نمودن زمینه‌های رشد استعداد‌ها و مساعدت جهت ارتقاء دانش و آگاهی خانواده  را اهداف اساسی تشکیل و گسترش گرو های همیاربرشمرد و ادامه داد: سال گذشته تعداد 648 نفر از زنان سرپرست خانوار از دوره های آموزشی مهارتهای زندگی این نهاد حمایتی بهره مند شدند.
وی گفت: در حال حاضر 3 گروه همیار در شهرستان ابهر ،1 گروه در شهرستان ایجرود ، 2 گروه در شهرستان ماهنشان ،  6 گروه در شهرستان خدابنده ، 4گروه در شهرستان خرمدره و 7گروه در شهرستان زنجان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان زنجان فعالیت می نمایند.

 
 

 

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز