استاندار زنجان:

باید قوانین حوزه معلولان به درستی اجرایی شود/ پیگیری ساخت بازارچه صنایع دستی معلولان استان

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۴:۴۴:۳۲
کد خبر: ۷۲۹۸۲۳
باید قوانین حوزه معلولان به درستی اجرایی شود/ پیگیری ساخت بازارچه صنایع دستی معلولان استان
استاندار زنجان با بیان اینکه قوانین مناسبی در کشور برای حمایت از معلولان پیش بینی شده است، گفت: ضروری است تا قوانین مربوط به حوزه معلولان در کشور، به درستی اجرایی شود و در صورت اینکه کوتاهی در این زمینه وجود دارد، برای برطرف شدن آن، اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  اسداله درویش امیری در نشست با معلولان استان، با بیان اینکه باید فضاهای شهری برای تردد معلولان آماده سازی شود، اظهار کرد: شهرداری زنجان وظیفه دارد شرایط مناسب را در شهر به منظور تردد معلولان فراهم کند.
وی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغال معلولان در سطح استان، افزود: ضروری است تا ساخت بازارچه صنایع دستی معلولان به صورت حقوقی و قانونی پیگیری شود و زمینه لازم برای ایجاد آن توسط دستگاه های متولی فراهم گردد.
استاندار زنجان با اشاره به تعطیلی برخی اماکن ورزشی در طرف صبح در استان، گفت: می توان در این مقاطع زمانی، سالن های ورزشی را در اختیار معلولان استان قرار داد تا شرایط لازم برای ورزش کردن این افراد در استان فراهم شود.
وی ایجاد نمایشگاه معلولان در مجموعه فرهنگی کارخانه کبریت زنجان را مطلوب دانست و ابراز کرد: به نظر می رسد صدا و سیما باید توجه بیشتری به جامعه معلولان استان داشته باشد و این گلایه از سوی معلولان استان، پذیرفتنی است.
درویش امیری معلولان را انسان های بزرگ و با اراده جامعه برشمرد و تاکید کرد: معلولان در جامعه، گوشه نشین نبوده و امید به زندگی بالایی دارند، به عبارت دیگر آنها انسان های سالمی هستند که گرفتار آسیب های جسمی شده اند و حتی اراده آنها در بسیاری موارد از افراد سالم بیشتر است.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاهی یک شکست در زندگی آغاز یک پیروزی بزرگ می شود، خاطر نشان کرد: بارها مشاهده شده است که نقش آفرینی برخی معلولان بیشتر از افراد سالم در جامعه است و آنها با تمام محدودیت های جسمی در مقابل ناملایمات روزگار، با قدرت و صلابت به مسیر خود ادامه می دهند.
وی به افتخارآفرینی ورزشکاران معلول در مسابقات ورزشی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران معلول با تمام محدودیت ها در عرصه های بزرگ بین المللی ظاهر می شوند و موجب افتخار کشور شده و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را برافراشته می کنند.
درویش امیری با بیان اینکه باید توانمندی جامعه معلولان را درک کنیم، اظهار کرد: خداوند همه چیز را به زیباترین شکل خلق می کند و از بروز برخی معایب و مشکلات باید درس گرفت و به قدرت خداوند پی برد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز