رئیس اداره مدارس غیردولتی استان زنجان در گردهمایی موسسین و مدیران مراکز پیش دبستانی:

نزدیک به ۱۲ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان تحصیل می کنند

۱۳۹۷/۰۴/۲۵ - ۱۶:۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۹۸۷۳
نزدیک به ۱۲ هزار نوآموز در مراکز پیش دبستانی استان  تحصیل می کنند
علی بیات ، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان از تحصیل نزدیک به 12 هزار نوآموز در 569 مرکز پیش دبستانی استان زنجان خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ گردهمایی موسسین و مدیران مراکز پیش دبستانی استان زنجان در محل کانون سهروردی برگزار شد.
علی بیات در ابتدای این جلسه طی سخنانی با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی گفت :آموزش پیش دبستانی زیربنای اصلی شکل گیری شخصیت،هویت وموفقیت های بعدی نوآموزان و دانش آموزان است.

وی هدف آموزش پیش از دبستان را پرورش و رشد همه جانبه کودک دانست و افزود:اولین ارتباطات انسانی- اجتماعی کودکان در این دوره شکل گرفته و شکوفائی و رشد این ارتباط منوط به آموزش و تجربه راه صحیح برقراری ارتباط با والدین و مربیان و همسالان است.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان تاکید کرد: پایه­های اولیه اعتماد به نفس، مسئولیت­پذیری و استقلال و خلاقیت کودکان در این دوران استوار می­گردد.

این مقام مسئول بر نقش مربیان پیش دبستانی در تحقق اهداف این دوره اشاره کرد و گفت: آموزگار خوب کسی است که شوق به آموختن و فهمیدن را در شاگرد بر می انگیزد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی با تاکید بر توجه مربیان به نیازهای نوآموزان گفت: نقش مربی ، نقش راهنما و هدایت کننده است، به طوری که  مربی در درجه اول  بایددوست و رفیق کودک باشد ؛ مربیان باید با بچه ها با احترام رفتار کنند به طوری که کرامت نفس در بچه ها شکل بگیرد، کودک باید به دیدگاه معلم کاملا اعتماد داشته باشد تا بتواند مسیر آموزش و تعلیم را تا رسیدن به نقطه و هدف نهایی به خوبی در کنار وی طی کند.

بیات بر اهمیت بازی در آموزش دوره پیش دبستان گفت: بچه ها از طریق بازی بهتر می توانند یاد بگیرند، و آموزش در کنار بازی جذابیت بیشتری برای کودکان داردTبازی وسیله ای مناسب برای ارائه ی پیام آموزش و پرورش- فضای بیرونی مهد های کودک و مراکز پیش دبستان باید وسیع و بزرگ باشند تا کودکان امکان بازی های جمعی و خلاقانه را داشته باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی توجه به لذت یادگیری دانش آموزان گفت: هر گونه کوشش در آموزش و پرورش کودک باید بر اساس تمایل و خواسته ی طبیعی آن ها برای یادگیری باشد.

وی در پایان از مربیان خواست تا اطلاعات خود را در حوزه های مختلف آموزشی، پرورشی، تربیتی ، اجتماعی و فرهنگی به روز نمایند و از آخرین یافته های حوزه تعلیم و تربیت آگاهی داشته باشند تا بتوانند خدمات آموزشی مطلوبی به نوآموزان ارائه نمایند.

گفتنی است در این جلسه قوانین، مقررات و آیین نامه های حوزه غیردولتی مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز