اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری استان:

استاندار زنجان: مدیران استان زنجان به درایت مقام معظم رهبری برای عبور از بحران ها، باور قلبی دارند

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۲:۳۶:۲۵
کد خبر: ۷۳۰۶۱۵
استاندار زنجان: مدیران استان زنجان به درایت مقام معظم رهبری برای عبور از بحران ها، باور قلبی دارند
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، روح خدمتگزاری را در جامعه افزایش داد، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور، مدیران باید با اتخاذ تصمیمات مدبرانه، با شجاعت عمل نمایند و با توجه به تاکیدات رهبری، این روحیه علاوه بر مدیران عالی باید به لایه ها و سطوح دیگر مدیریتی کشور منتقل شود تا آنها نیز با روحیه مضاعف همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات در زنجان برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، شرط اصلی دستیابی به موفقیت در تمامی عرصه ها را برخورداری از روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ عنوان کرد و گفت: همه مدیران در تمامی سطوح باید همدلی و وحدت خود را حفظ نموده و در مقابله با مشکلات، با تحرک بیشتر و احساس مسئولیت مضاعف عمل نمایند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، شرط غلبه بر مشکلات و تنگناهای کشور را ارائه تصویری مقتدرانه از دولت دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که تصویر دولت در چشم مردم باید توانا، کارآمد و تلاشگر باشد، چرا که نَـفس تلاشگری برای مردم جذاب است و اگر احساس کنند که دولتمردان در جهت رفع مشکلات کشور تلاش می کنند امیدوارتر خواهند شد.
استاندار زنجان از مقام عالی وزارت اطلاعات و عضو هیئت وزیران خواست تا به رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری این اطمینان خاطر را بدهند که مدیران استان زنجان همچون سایر مسئولان کشور نسبت به درایت مقام معظم رهبری برای عبور از بحران ها، باور قلبی دارند و با وحدت واقعی و جلب مشارکت ملی نسبت به استفاده از ظرفیت های بی‌بدیل داخلی در راستای عبور از بحران و رفع مشکلات با ایمان کامل اقدام خواهند کرد.
مقام عالی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی نارضایتی های موجود در کشور و انباشته شدن آنها در جامعه طی سنوات گذشته، اظهار کرد: یکی از مسائل و بحران های موجود در کشور، مسئله کم‌آبی است که باید به نحو مطلوب و هماهنگ مدیریت شود تا از دامن زدن به بحران های داخلی دیگر جلوگیری نماید.
درویش امیری با بیان اینکه در سال های گذشته حدود ۳۵۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور حفر شده که از منابع آب‌های زیرزمینی استفاده می کند افزود: در استان زنجان سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی برداشت می شود که ۳۱۲ میلیون مترمکعب آن توسط ۷هزار و ۳۶۹ چاه غیرمجاز استان بلعیده می شود و چاه های مجاز نیز ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب اضافه تر از مجوز برداشت می کنند که باید تصمیم واحدی در کشور گرفته شود تا بیش از این شاهد خسارت غیرقابل جبران نباشیم.
استاندار زنجان به مشکل کاهش تولید و افزایش مصرف برق و انرژی در استان و کشور نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه ۵۴ درصد انرژی تولید شده در حوزه صنعت، ۲۲ درصد در کشاورزی و مابقی در سایر بخش های خانگی و خدماتی مصرف می شود و تنها ۳.۵ درصد انرژی استان در حوزه اداری استفاده می شود ولی تلاش شده است تا پایان تیرماه با جابجایی ساعات کار کارکنان دولت، نسبت به کاهش مصرف برق در استان اقدام شود. 
نماینده عالی دولت در استان، در ادامه همچنین از احصاء و شناسایی بیش از ۵۰ مورد از مشکلات استان در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و عمرانی خبر داد و اظهار کرد: برای رفع و مقابله با این مشکلات که اغلب از سالیان گذشته انباشته شده و به ارث رسیده است، اقدامات موثری نیز انجام شده است.
وی بر ضرورت پیش‌بینی و پیشگیری مدیران هر دستگاه اجرایی از تبدیل مشکلات به بحران های امنیتی و نارضایتی های صنفی تاکید کرد و گفت: اعتماد عمومی، سرمایه ملی و مردم به منزله سرمایه های اصلی کشور و نظام هستند.
استاندار زنجان ادامه داد: باید با مبارزه جدی و همه جانبه با فساد اقتصادی و سالم سازی محیط جامعه، اعتماد عمومی را جلب و نسبت به بازسازی بی اعتماد مردم که بر اثر بداخلاقی ها و بی اخلاقی های، سیاسی اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی اقدام کرد.
درویش امیری درخصوص برگزاری نشست های هم‌اندیشی مدیران و تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ها نیز اظهار کرد: تدابیر اتخاذ شده برای کاهش هزینه ها به همراه تصمیمات نشست ها، برنامه ریزی های انجام شده به انضمام خواسته های نماینده ولی فقیه در استان به مدیران دستگاه های اجرایی استان و بدنه دستگاههای اجرایی و معاونین ادارات کل منتقل شد تا در دستور کار دستگاه های استان قرار گیرد. 
مقام عالی استان در پایان ضمن قدردانی از پیگیری های مستمر مقام عالی وزارت اطلاعات در رصد و نظارت دقیق بر عملکرد استان ها، گفت: رصد قابلیت های ارزشمند ادارات استانی و رفع نواقص و ضعف های احتمالی از اقدامات مطلوب است و ضروری است تا تمامی وزرا و مدیران ارشد کشور به استان ها سفر کنند و به مسئولین استانی خود کمک نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز