مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

بیشترین باشگاه خصوصی در زنجان مربوط به ورزش بدنسازی است

۱۳۹۷/۰۴/۲۷ - ۱۲:۵۲:۵۴
کد خبر: ۷۳۰۶۳۸
بیشترین باشگاه خصوصی در زنجان مربوط به ورزش بدنسازی است
علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در مجمع سالانه وعادی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان که با حضور رئیس و رئیس کمیته فنی فدراسیون برگزار شد افزود: خصوصی کردن ورزش در راستای سیاست های دولت صورت می گیرد و ورود بخش خصوصی بستر و زمینه را برای رشد و توسعه رشته های ورزشی فراهم تر می سازد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد باشگاه های ورزشی خصوصی در این استان مربوط به رشته بدنسازی و پرورش اندام است.
 
علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در مجمع سالانه وعادی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان که با حضور رئیس و رئیس کمیته فنی فدراسیون برگزار شد افزود: خصوصی کردن ورزش در راستای سیاست های دولت صورت می گیرد و ورود بخش خصوصی بستر و زمینه را برای رشد و توسعه رشته های ورزشی فراهم تر می سازد.

وی به بحث حریم باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام اشاره و اظهار کرد: باشگاهداران یقین بدانند که کیفیت، وجود امکانات و تجهیزات استاندارد، مربیان مجرب و پاک و مناسب بودن محیط باشگاه، می تواند در جلب ورزشکاران موثر واقع شود و امروز بحث حریم در جلب علاقه مندان جایی ندارد.

خلیلی، مشتری مدار بودن باشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بحث بازرسی و نظارت بر باشگاه ها از سوی این اداره کل بسیار جدی است و با باشگاهدارانی که نسبت به اصول اخلاقی و رعایت ضوابط، بی توجه باشند برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: باشگاه های فعال در سطح شهرستان ها نیز به دقت مورد ارزیابی و نظارت قرار می گیرند و لازم است روسای هیات های استانی به شهرستان ها نیز توجه جدی داشته باشند تا خدمات بهتری به ورزشکاران ارایه شود.

ناصر پورعلی فردرئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه اظهار داشت: اگر باشگاهداران به اخلاق مداری و سالم بودن محیط باشگاه ها اهمیت بیشتری بدهند به حتم علاقه مندان زیادی را به باشگاه خود جذب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون به بحث نظارت بر باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، توجه وافر دارد، اظهار کرد: باید سطح باشگاه هایبدنسازی و پرورش اندام در سطح کشور به لحاظ کیفی و سلامت ارتقا یابد.

پورعلی فرد، ادامه داد: نیاز است باشگاهداران، امانتداری و اخلاق مداری را سرلوحه فعالیت ورزشی خود قرار داده و به سلامت ورزشکاران، حساسیت بیشتری نشان داده و محیط را برای ورزش و تمرین، پاک نگه دارند و دغدغه و نگرانی ها را از خانواده ها بگیرند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: باشگاهداران آگاه باشند که کمیته بازرسی و نظارت فدراسیون بطور سرزده از باشگاه های فعال در این عرصه بازدید به عمل می آورند و در صورت مشاهده با باشگاهداران خاطی بر اساس ضوابط، برخورد قانونی خواهند کرد.

پورعلی فرد افزود: سه ماهه نخست امسال 11 هزار مورد بازدید از باشگاه های بدنسازی و پرورش صورت گرفته است و نسبت به پلمپ 143 باشگاه اقدام شده است.

وی با تاکید براینکه باشگاهداری، مسئولیت سخت و سنگینی است، اظهار کرد: اعزام ورزشکاران این رشته به مسابقات برون مرزی براساس مجوز شورای برون مرزی صورت می گیرد و بهتر است ورزشکاران سرخود به این رقابت ها نروند که در غیر این صورت فدراسیون و هیات ها، هیچگونه مسئولیتی در خصوص آنان نخواهند داشت.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان نیز در این مجمع که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان زنجانبرگزار شد، گفت: این هیات از وجود 10 هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح این استان برخوردار است.

مهران زرگری افزود: از این تعداد ورزشکار تحت پوشش، هفت هزار نفر مرد و سه هزار نفر مابقی نیز زن هستند و تلاش می شود خدمات بهتر و مناسبت تری به آنان ارایه شود.

وی تعداد مربیان فعال دارای کارت مربیگری این استان را 120 مربی مرد و 100 مربی زن اعلام کرد و ادامه داد: در سال 93، تعداد مربیان زن این رشته ورزشی زنجان، یک نفر بود ولی با تلاش های صورت گرفته و برگزاری کلاس های مربیگری، این مشکل برطرف شد.

زرگری ، تعداد داوران این رشته ورزشی زنجان را 30 نفر ذکر کرد و افزود: پارسال ورزشکاران استان زنجان در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب 15 نشان طلا، 6 نقره و پنج برنز شدند و در رقابت های بین المللی نیز هشت مدال کسب شد در حالیکه تا سال 94، هیچ مدالی در سطح بین المللی به دست نیامده بود.

 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز