استاندار زنجان:

توانمندی معلولان برای کارهای بزرگ نامحدود است

۱۳۹۷/۰۴/۲۹ - ۱۷:۵۴:۵۹
کد خبر: ۷۳۱۲۳۲
توانمندی معلولان برای کارهای بزرگ نامحدود است
استاندار زنجان با بیان اینکه معلولان در جامعه دارای توانمندی بالایی هستند، گفت: توانمندی معلولان برای کارهای بزرگ نامحدود است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در نشست تخصصی با معلولان استان، با بیان اینکه معلولان در سطح جامعه گوشه نشین نبوده و امید به زندگی بالایی دارند، اظهار کرد: انسان های سالمی هستند که گرفتار آسیب های اجتماعی بوده و اراده انسانی از آن ها صلب می‌شود و از جامعه دوری می کنند، اما شاهدیم معلولان در عرصه های مختلف با محدودیت جسمی افتخار آفرینی می کنند.
وی با بیان اینکه انسان به امید زنده است، افزود: معلولان بیشتر از افرادسالم در سطح جامعه نقش آفرینی دارند و با محدودیت های جسمی در مقابل ناملایمات روزگار با قدرت و صلابت به مسیر خود ادامه می دهند و اراده آن ها دچار مشکل نمی شود. که باید به این افراد درود فرستاد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه گاهی یک شکست در زندگی آغاز یک پیروزی بزرگ است، خاطرنشان کرد: ورزشکار معلول با تمام محدودیت ها در عرصه های بزرگ بین المللی ظاهر می شود و موجب افتخار کشور شده و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را برافراشته می کند که گویای توانمندی و قدرت نامحدود فکری و جسمی معلولان است.
وی از شهردار زنجان خواست به فضاهای شهری و مناسب سازی آن برای معلولان توجه جدی بکند و یادآور شد: در راستای اشتغال معلولان احداث بازارچه صنایع دستی در دستور کار قرار گیرد و این حمایت ها برای یک تعاونی تولیدی معلولان استان پیش بینی شود، چرا که دولت نمی توان به یک فرد و افراد مشخص خدمات ارائه دهد.
درویش امیری در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت انجام مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: تمامی انسان ها نزد خداوند محبوب هستند و هرچند والدین کوتاهی هایی انجام می دهند که منجر به بروز معلولیت فرزندان می شود، اما این موارد تلنگری برای درک و عظمت بزرگی پروردگار است.
استاندار زنجان با بیان اینکه خداوند همه چیز را به زیباترین شکل خلق می کند، افزود: بروز برخی معایب و مشکلات به دلیل کوتاهی انسان ها بوده  و این رخدادها باید موجب توجه به بزرگی و عظمت خلقت و خالق شود.
وی با بیان اینکه جامعه باید توانمندی جامعه معلولان را درک کند، اظهار کرد: باید این جامعه را یک جامعه توانمند ببینیم و به بزرگی و اقدامات تاثیرگذار آن در سطح دنیا واقف باشیم، چرا که شاهد افتخارآفرینی های این افراد در مسابقات جهانی همچون پارالمپیک بوده و خواهیم بود.

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز