کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی:

عوامل ارثی یکی از علل واقعی خشم و عصبانیت است

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۷:۲۴:۵۰
کد خبر: ۷۳۲۶۹۸
عوامل ارثی یکی از علل واقعی خشم و عصبانیت است
داشتن مهارت کنترل خشم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم احساسات ناشی از عصبانیت و هم تحریکات جسمانی که خشم باعث به وجود آمدن آنها می‌شود را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی:خشم یکی از هیجان های منفی درانسان است افزود: عوامل ارثی یکی از علل واقعی خشم و عصبانیت محسوب می گردد. سکینه بیگلری گفت: خشم در مفهومی ساده یک احساس و حال بد می باشد و زمانی که این احساس در وجود ما شدید و نیرومند شود از مرحله ی احساس بد وارد مرحله ی هیجان بد می شود.

وی با اشاره با بیان اینکه این مهم یک احساس و هیجان منفی اما طبیعی در زندگی همه افراد کم و بیش وجود دارد اظهار نمود: در حالت شدید عصبانیت باعث جنون و انفجار روانی نام می گیرد.

این کارشناس مسئول خاطر نشان کرد: خشم بعنوان یک احساس و عصبانیت بعنوان یک رفتار ، در چارچوب روابط انسانی شکل می گیرد و اغلب آموختنی است و حالتی می باشد که فرد هنگام روبرو شدن با اعمال قدرت یا ناکامی و حالت مقاومت در افراد ایجاد می شود.

بیگلری عوامل یادگیری و همانند سازی با افراد قدرتمند ، بیماری های فیزیکی یا روانی را از دیگر عوامل واقعی خشم و عصبانیت برشمرد و ادامه داد: فرو خوردن خشم و درون ریزی افراد منفعل ، برون ریزی خشم روی افراد دیگر ، پرخاشگری ، ابراز عصبانیت و خویشتن داری هنگام مواجه با احساس خشم از مهمترین راه های ابراز خشم در افراد به حساب می آید.

وی یادآور شد: یادگیری مشاهده ای اغلب از دوران کودکی ، رفتارهای والدین پرخاشگر و یا فیلم ها صورت گرفته و در دوران بزرگسالی نمود پیدا می نماید.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح نمود: همانند سازی کودکان با والدین پرخاشگر ، رسیدن به خواسته های غیر منطقی از طریق ایجاد رعب و وحشت ، وجود اختلالات شخصیتی مانند سوظن و یا بیماری های روانی مانند افسردگی و اضطراب از عوامل مهم در پرخاشگری دخیل می باشد.

وی گفت: شناسایی موقعیت ها ، شناسایی افکار منفی ، شناسایی علائم خشم در خود فرد ، ترک کردن صفحه ایجاد کننده خشم ، دوش گرفتن ، معطوف کردن ذهن به مسائل دیگر همچون موسیقی ، صحبت کردن با فرد خشمگین از طریق مذاکره ، آرام کردن فرد عصبانی ، تقویت خویشتن داری و ارزیابی موقعیت از روش های مهم مدیریت خشم میتوان عنوان نمود.

وی گفت: داشتن مهارت کنترل خشم به ما کمک می‌کند تا بتوانیم احساسات ناشی از عصبانیت و هم تحریکات جسمانی که خشم باعث به وجود آمدن آنها می‌شود را کاهش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز