استاندار زنجان خبر داد؛

بهره برداری از ۱۳ طرح با سرمایه گذاری ۱۸۵۶ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در استان زنجان

۱۳۹۷/۰۵/۰۷ - ۱۵:۳۴:۴۵
کد خبر: ۷۳۴۸۷۹
بهره برداری از ۱۳ طرح با سرمایه گذاری ۱۸۵۶ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در استان زنجان
استاندار زنجان از آماده سازی 13 طرح مهم صنعتی با سرمایه گذاری 1856 میلیارد تومان و اشتغالزایی 2785 نفر تا پایان سال 97 در استان زنجان خبر داد و افزود: از این میزان 9 طرح با سرمایه گذاری 970 میلیارد تومان و اشتغالزایی 1472 نفر در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ اسداله درویش امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در سفر وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به زنجان و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، به بیان برخی از اطلاعات و آمار رشد یافته در استان زنجان طی سه ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: درآمد مصوب استان زنجان در سال 97 حدود 835 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته 14.5 درصد رشد یافته و طی سه ماهه نخست سال جاری نیز 206 میلیارد تومان وصول شده و نشان می دهد که 98.9 درصد از سهمیه سه ماهه محقق شده است.
وی با بیان اینکه صادرات انجام شده از مرکز گمرک استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 111 درصد رشد داشته است، افزود: میزان واردات انجام شده به استان زنجان نیز از 86 میلیون دلار در سه ماهه اول سال96 به 66 میلیون دلار در سال 97 کاهش یافته و در مجموع درآمد های گمرک استان از 32 میلیارد و 800 میلیون تومان در سه ماهه سال گذشته به بیش از 45 میلیارد و 100 میلیون تومان در سال 97 رسیده است.
استاندار زنجان مجموع گندم برداشت شده و تحویل داده شده کشاورزان استان به سیلوها را 195 هزار تن در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال جاری تاکنون بیش از 175 هزار تن گندم برداشت شده کشاورزان به سیلوهای استان تحویل داده شده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به بیش از 300 هزار تن برسد.
مقام عالی استان با اشاره به پرداخت تنها 33 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان زنجان، از وزیر دفاع و وزیر معین اقتصاد مقاومتی در استان خواست تا پیگیری های لازم جهت تسریع در روند پرداخت 222 میلیارد تومان طلب باقی مانده کشاورزان و گندم‌کاران زنجانی را انجام دهد.
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت مراقبت و حمایت از واحدهای تولیدی بعنوان تامین کننده اشتغال تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال به استمرار فعالیت بخش تولید وابسته است و تولید مستلزم تامین مواد اولیه و خرید مواد اولیه نیز نیازمند تامین منابع ارزی و ریالی است لذا در شرایط ارزی، اقتصادی و بین المللی امروز کشور باید از واحدهای تولیدی و اشتغال ایجاد شده در این واحدها حمایت و مراقبت بیشتری انجام داد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد اشتغال استان توسط واحدهای تولیدی و صنعتی ایجاد شده و 75 درصد اشتغال روستایی استان نیز به کشاورزی و دامپروری وابسته است، اظهار کرد: باید از این واحدها که تامین کننده بخش اشتغال و اقتصاد استان هستند حمایت جدی صورت گیرد.
مدیرعالی اجرایی استان در این راستا از وزیر دفاع خواست تا از تخلفات ناشی از فروش نهاده های دامی با قیمت های بالا جلوگیری نماید و گفت: چنانچه نهاده های دامی که با ارز 4200 تومان وارد کشور شده با قیمت امروز ارز به کشاورزان و تولیدکنندگان روستایی تحویل داده شود، فشارهای اقتصادی بیش تری به اقتصاد خانواده های روستایی وارد خواهد شد که انتظار می رود دولت در این زمینه ورود کرده و از بروز تخلفات جلوگیری نماید.
درویش امیری به تشکیل کمیته رصد اقتصادی در استان زنجان به منظور بررسی و احصاء وضعیت واحدهای تولیدی اشاره نمود و خاطر نشان کرد: مشکلات و نیازهای ارزی 45 واحد تولیدی و صنعتی استان به میزان 350 میلیون دلار احصاء و دسته بندی شده که از سوی مدیریت استان تعهد شده و جهت پیگیری های بیشتر به مرکز انعکاس یافته است. 
استاندار زنجان با بیان اینکه به منظور انتقال روحیه همدلی، فداکاری، از خود گذشتگی و همت مضاعف از مدیران به بدنه اجرایی نظام اداری در استان، نشست های هم اندیشی در سطح استان برای حدود 420 نفر از مسئولین و معاونین سطوح مختلف دستگاه های اجرایی استان برگزار شده است، ادامه داد: مدیران استان زنجان با همدلی و وحدت به درایت مقام معظم رهبری ایمان راسخ دارند و با پیروی از فرامین ایشان از هیچ همراهی در راستای دفاع از جمهوری اسلامی ایران دریغ نخواهند کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز