روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان؛

گزارش‌های ویژه بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی / بخش چهارم/ شمشیربازی

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۱۴:۰۵:۴۹
کد خبر: ۷۳۷۴۰۶
گزارش‌های ویژه بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی / بخش چهارم/ شمشیربازی
محمد اسماعیلی یکی از استعدادهای برتر در شمشیربازی استان زنجان است/ وی همراه با تیم ملی عازم مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی می‌شود
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  شمشیربازی یکی از رشته‌های جذاب و پرتحرک در جهان است که مخاطبان و علاقه‌مندان مخصوص به خود را دارد و در بخش‌های مختلفی چون اسلحه سابر و اپه دنبال می‌شود.
طی سالیان گذشته کمتر کسی برای شمشیربازی ایران کسب موفقیت در رویدادهای جهانی را متصور بود، اما با حضور باقرزاده نایب رئیس فعلی کمیته المپیک و رئیس اسبق فدراسیون شمشیربازی و پیگیری برنامه‌ها و آموزش‌ها در این رشته ورزشی، شمشیربازی رفته رفته جایگاه خود را پیدا کرد و توانست خود را حتی فراتر از آسیا و در رویدادهای بین‌المللی نشان دهد.
گواه این موضوع حضور مجتبی عابدینی شمشیرباز ایرانی در جمع چهار شمشیرباز برتر المپیک 2016 ریو بود که اگر شانس با وی یار بود، شاید الان یکی از مدال‌آوران ایرانی بازی‌های ریو برزیل بود.
اما در استان زنجان نیز همزمان با پیشرفت شمشیربازی در کشور، استعدادهای این رشته ورزشی خود را نشان دادند و خود را در سطح ملی و فراملی مطرح کردند که محمد اسماعیلی یکی از این استعدادهای برتر در شمشیربازی استان زنجان است.
1
اسماعیلی پسر خوش اخلاق و ارزنده زنجانی که بارها به دلیل حمایت از آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین و برای احقاق حق در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی از رویارویی با حریفی اسرائیلی خود خودداری کرده است و حتی در این راه کسب عنوان‌های جهانی را نیز بر عقاید و آرمان‌های انقلاب اسلامی ترجیح نداده است، امسال به عنوان نخستین شمشیرباز زنجانی در بازی‌های آسیایی جاکارتای اندونزی حضور پیدا خواهد کرد.
این شمشیرباز زنجانی اواخر مردادماه در حالی عازم بازی‌های جاکارتای اندونزی خواهد شد که امید زیادی به کسب موفقیت این ورزشکار خوش اخلاق وجود دارد و در صورت کسب موفقیت می‌تواند نام خود را به عنوان تاریخ‌ساز این رشته ورزشی در استان زنجان مطرح کند.
مهدی رضایی مربی زنجانی و دبیر اسبق هیأت شمشیربازی نیز در حال حاضر به عنوان مربی تیم ملی در اردوها حضور دارد و کار هدایت و تمرینات ملی پوشان را بر عهده دارد.

 

نظر شما