در بازدید معاونان عمرانی کشور از مناطق زلزله زده کرمانشاه مقرر شد؛

زائرین زنجانی از مرز خسروی برای زیارت اربعین مشرف می شوند

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۱۵:۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۳۹۵۲۵
زائرین زنجانی از مرز خسروی برای زیارت اربعین مشرف می شوند
در جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، معاونین عمرانی استان های کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در نقطه صفر مرزی خسروی تشکیل شد، استان زنجان به عنوان استان معین کرمانشاه انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ هوشنگ خندان‌دل سرپرست معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ، 'علیرضا تابش' رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 'مهرداد سالاری' معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه که این هیات را همراهی می کردند ، با ارائه توضیحاتی ، معاونان امور عمرانی استانداران سراسر کشور را از نزدیک در جریان روند ساخت و سازها و بازسای واحدهای مسکونی تخریبی ناشی از زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان سال گذشته در مناطق غرب کرمانشاه قرار دادند.
معاونان امور عمرانی استانداران کشور پس از ورود به سرپل ذهاب از محله فولادی ، شهید شیرودی و مسکن مهر این شهر که در جریان زلزله پارسال متحمل بیشترین میزان خسارت شدند ، بازدید کردند.
این هیات پس از بازدید از مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب به روستای 'فتاح بک' قصرشیرین سفر کردند و از نزدیک در جریان بازسازی واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله 21 آبان پارسال قرار گرفتند.
معاونان امور عمرانی استانداران سراسر کشور در ادامه سفر یک روزه خود به مناطق زلزله زده غرب کرمانشاه ، پس از بازدید از روستای 'فتاح بک' قصرشیرین ، قرار است از مرز خسروی و زیرساخت های موجود در این منطقه بازدید و سپس در جلسه ستاد اربعین در محل این مرز شرکت کنند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز