مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در آستانه هفته ازدواج خبر داد؛

آمار ازدواج زوجین زنجانی نسبت به استان‌های کشور بالا است

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۴:۲۸:۵۹
کد خبر: ۷۳۹۹۱۵
آمار ازدواج زوجین زنجانی نسبت به استان‌های کشور بالا است
علی خلیلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج در کشور همزمان با سالروز ازدواج خجسته امام علی (ع) با حضرت زهرا(س) و برنامه‌های این هفته، اظهار کرد: به همین مناسبت حوزه فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان برنامه‌های زیادی را برای برگزاری در این هفته تدارک دیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه دو مرکز مشاوره و ازدواج در سال گذشته در استان زنجان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: مراکز مشاوره ازدواج مهر و آنیسا سال گذشته در استان زنجان در زمینه مشاوره ازدواج راه‌اندازی شده و مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 615 مورد ازدواج در استان زنجان رخ داده است، ابراز کرد: همچنین 2 هزار و 412 مورد نیز طلاق در استان به ثبت رسیده است که آمار ازدواج نسبت به بسیاری از استان‌های کشور تعداد بیشتری را دارد.

خلیلی نسبت ازدواج به طلاق در سال گذشته در استان زنجان را 4 و در کشور 3.9 درصد اعلام کرد و گفت: در دو ماهه سال جاری نیز 2 هزار و 130 مورد ازدواج و 285 مورد طلاق به ثبت رسیده است.

 مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 17 هزار و 120 مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ 1764 میلیارد و 770 میلیون ریال به متقاضیان اعطا شده است، ابراز کرد: همچنین در سه ماهه نخست امسال نیز 2942 مورد تسهیلات به مبلغ 457 میلیارد و 700 میلیون ریال به زوجین متقاضی پرداخت شد.

 

نظر شما