رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت در جمع اصحاب رسانه زنجان:

قریب به ۱۰۰ هزار معلم مجری برنامه ملی شهاب دوره‌های آموزشی را سپری کردند

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۰:۴۳:۴۱
کد خبر: ۷۴۰۰۶۷
قریب به ۱۰۰ هزار معلم مجری برنامه ملی شهاب دوره‌های آموزشی را سپری کردند
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در جمع اصحاب رسانه زنجان گفت: تا کنون حدود 100 هزار معلم برای اجرای برنامه ملی شهاب در کشور دوره‌های آموزشی را سپری کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فاطمه مهاجرانی ظهر امروز در حاشیه آیین افتتاحیه دوره آموزشی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب در زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه ملی شهاب از سال‌ها پیش در کشور آغاز شده بود؛ اظهار کرد: این طرح از سال تحصیلی 1393-1392 به صورت جدی کار خود را آغاز کرد.
 

معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه تا به حال 586 منطقه آموزشی از مجموع 760 منطقه آموزشی کشور زیر پوشش طرح ملی شهاب قرار گرفته است؛ عنوان کرد: در اجرای این طرح هیچ تفاوتی بین مناطق کم‌برخوردار و محروم و ... وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه طرح شهاب جزو طرح‌هایی است که به صورت ملی در سراسر کشور اجرایی می‌شود؛ بیان کرد: این طرح بسیار بزرگ بود و امکان اجرای آن به صورت یک‌باره میسر نبود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه سرعت اجرای طرح شهاب مطلوب ارزیابی می‌شود؛ اظهار کرد: در شورای راهبری طرح شهاب نیز تصمیم به ادامه اجرای این طرح با سرعت فعلی گرفته شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه امید است مسیرهای اجرا همانگونه که خوب پیش‌رفته است ادامه داشته باشد؛ تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شهاب فعلا شناسایی استعدادها است.

وی با اشاره به اینکه در این شناسایی جداسازی دانش‌آموزان دارای استعداد از سایر دانش‌آموزان مورد توجه قرار ندارد؛ گفت: تلاش داریم دانش‌آموزان را به خودشان بشناسانیم.

مهاجری با بیان اینکه طرح شهاب به معنای هدایت عام است؛ گفت: از یک جایی طرح شهاب باید به هدایت تحصیلی منجر شود.

معاون وزیر و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با بیان اینکه معلمان فعال در طرح شهاب همان معلمان مدارس عادی هستند و تنها آموزش می‌بینند؛ اضافه کرد: دوره‌های مشابه امروز دوره‌ای برای دریافت اطلاعات توسط مدرسان برای آموزش معلمان مدارس مجری طرح شهاب است.

وی با اشاره به اینکه پوشش ارائه آموزش به معلمان مجری طرح شهاب در کشور مطلوب بوده است؛ گفت: تا کنون حدود 100 هزار معلم برای اجرای طرح شهاب در کشور دوره‌های آموزشی را سپری کردند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه اصول اجرا همواره با پیش‌بینی‌ها متفاوت است؛ افزود: اصولا طرح‌هایی که به صورت پایلوت اجرا می‌شود نیازمند داشتن سیستم بازخورد‌گیری مطلوب است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز