مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به مفاد اصول سوم، بیست‌ویکم و بیست‌ونهم قانون اساسی جمهوری اسلامی:

تمامی وظایف بهزیستی از اصول قانون اساسی سرچشمه گرفته شده است

۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۱۴:۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۴۰۸۹۵
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به استراتژی این نهاد حمایتی در سه سطح کلی ، بخشی و وظیفه ای تصریح نمود: این نهاد حمایتی با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها و توانمند سازی معلولین و ایجاد بستر اشتغال فعالیت می نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمد محمدی در دوره آموزشی ارتقا بهره وری سازمان و تعیین نقش جایگاه توسعه سازمانی در بهزیستی افزود: سازمان بهزیستی از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌نماید و پس از پیروزی انقلاب، سازمان بهزیستی از ادغام سازمان‌های خیریه و حمایتی که در این بخش فعالیت می‌کردند، آغاز به کار نمود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بهزیستی در ۲۹ تیر سال ۵۹ به همت شهید والا مقام دکتر محمدعلی فیاض بخش که لایحه آن را تقدیم مجلس کرد و مورد تصویب قرار گرفت، اظهار نمود: جامعه هدف سازمان بهزیستی شامل ایتام، زنان سرپرست خانوار، معلولان، و سالمندان هستند که علاوه بر ارائه خدمت، تاکید ویژه ای بر آگاه سازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهزیستی از ارگان هایی است که با ورود جدی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد نقش مهمی در جامعه دارد خاطر نشان کرد: بهزیستی استان زنجان با اتخاذ تدابیر و ارائه خدمات و حمایت‌های غیر بیمه‌ای با حفظ ارزش‌ها و کرامت والای انسانی و تکیه بر مشارکت‌های مردم و همکاری نزدیک سازمان‌های ذیربط،درجهت گسترش خدمات توانبخشی، حمایتی، بازپروری و پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و کمک به تأمین حداقل نیازهای اساسی گروه‌های کم درآمد، فعالیت می نماید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به استراتژی این نهاد حمایتی در سه سطح کلی ، بخشی و وظیفه ای تصریح نمود: این نهاد حمایتی با سه رویکرد اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها و توانمند سازی معلولین و ایجاد بستر اشتغال فعالیت می نماید.

محمدی افزایش مشارکت مالی مردمی ، وجود بسته های الکترونیکی مناسب در کشور برای ارایه خدمات (فن آوری اطلاعات) ، افزایش اعتماد عمومی ، افزایش حداقل دستمزدها و حمایت های مناسب مجلس را از مهمترین فرصتهای سازمان بهزیستی در راستای سند چشم انداز برشمرد.

وی تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست خانوار در قالب بیمه اجتماعی ، پوشش پیشگیری تنبلی چشم برای کودکان 6-3 سال ، پوشش غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران زیر 6 ماه ، ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و معلولان از طریق ارائه خدمات استاندارد و حفظ کرامت ، حضور گسترده معلولان و مددجویان سازمان در عرصه های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و مهارتی ، را از خروجی و پیامد این مهم عنوان نمود و ادامه داد: توانمندسازی مددجویان و جامعه هدف ، تمرکز بر سیاستهای مناسب برای کنترل نرخ افزایش آسیبهای اجتماعی ، افزایش امنیت شغلی و توسعه اشتغال برای زنان سرپرست خانوار از رویکردهای مهم و اساسی است.

وی با اشاره به نقش اساسی و مهم مددکاران در برطرف نمودن مشکلات عدیده مددجویان و معلولین یادآور شد: مهمترین اقدامات اساسی بهزیستی در راستای مددکاری پیگیری امور تحصیلی ، درمانی ، حمایت های مستمر، حمایت از فرزندان چند قلو ، پیگیری امور بیمه اجتماعی زنان خانه دار، هدایت زنان سرپرست خانوار و رسیدگی به امورمعلولین است.

وی گفت: برابر سند چشم انداز توسعه بهزیستی ، مفاهیم عدالت اجتماعی حفظ کرامت و حقوق انسانی، امنیت اجتماعی و همچنین برخوردار از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصتهای برابر، توزیع مناسب درآمد و نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر، فساد، تبعیض بر عهده سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمانهای موثر در سیاستهای اجتماعی رفاه واگذار گردیده که در تدوین ماموریت و برنامه های این سازمان لحاظ شده است.

گفتنی است : دوره آموزشی ارتقاء بهره وری سازمانی و تبیین نظام نامه داخلی و تعیین نقش جایگاه توسعه سازمانی در بهزیستی با هدف ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان بهزیستی استان زنجان با حضور مدیر کل و 60 نفر از کارکنان این اداره کل در سالن کنفرانس برگزار شد.

 

 

.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز