صالحی در جسله شورای فرهنگ عمومی زنجان:

در اسلام به شادی دل مومن تاکید شده است، زنجان در حوزه شادی و احساس خوشبختی مردم نمره خوبی دارد

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۵:۲۹:۲۶
کد خبر: ۷۴۱۶۳۱
در اسلام به شادی دل مومن تاکید شده است،  زنجان در حوزه شادی و احساس خوشبختی مردم نمره خوبی دارد
سیدعباس صالحی: حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی از طریق توسعه فرهنگی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و استان زنجان به دلیل شرایط خوبی که در شاخص های سلامت اجتماعی و دینی دارد، می تواند نمونه حوزه عمل شورای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ سیدعباس صالحی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با اشاره به صبغه فرهنگی و مذهبی استان زنجان و سابقه چند هزار ساله این منطقه در مذهب تشیع گفت: تشیع مولود اسلام است و این منطقه جایگاه والایی در تاریخ انقلاب از دوره فدائیان اسلام تا انقلاب و دوران دفاع مقدس دارد.

صالحی با اشاره به اینکه این استان از استان هایی است که در حوزه فرهنگ عمومی نمره بالاتر از میانگین دارد، افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی رهبری تاکیداتی دارند که در اولویت شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخی از موضوعات جلسات شورای فرهنگی در ارتباط با فرهنگ شادی و شادکامی مردم است و اینکه تفاوت های هنجاری و ارزشی در این حوزه با دیگر فرهنگ ها داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در دین اسلام به شادی دل مومن تاکید شده است، ادامه داد: زنجان در حوزه شادی و احساس خوشبختی مردم نمره خوبی دارد.

صالحی به جایگاه علمی استان زنجان هم اشاره کرد و گفت: در حوزه تحصیلات دانشگاهی استان در جایگاه بالایی قرار دارد که سرمایه ای برای استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه فداکاری و تعصب به خاک وطن در بین زنجانی ها بالا است، گفت: در پیمایشی که در سطح کشور انجام شد، ٩٠ درصد از زنجانی آمادگی خود برای مقابله با دشمن را اعلام کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به ویژگی های دینی و مذهبی مردم زنجان ادامه داد: در این استان در مقایسه با دیگر استان ها به جهت سرمایه انسانی و اجتماعی که نشات گرفته از الگوگیری مردم از بزرگان دینی است رقم آسیب های اجتماعی پایین تر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بار سنگینی بر دوش مدیران این استان به لحاظ سرمایه های اجتماعی و فرهنگی است.

صالحی با بیان اینکه هیچ شبکه مشابهی همانند شورای فرهنگ عمومی در کشور وجود ندارد گفت: این شبکه گسترده و وسیع مباحث فرهنگ عمومی را در مرکز و استان ها با حضور اعضا بررسی می کند.

وی با یادآوری اینکه پایش فرهنگ عمومی ملی استانی و منطقه ای از طریق شورای فرهنگ عمومی انجام می شود، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی دیده بان فرهنگ عمومی و نقطه قرارگاهی دیدبانی جریان فرهنگ عمومی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از طریق این شورا نگرش ایرانیان به صورت موج های اول تا چهارم در حال اجراست و انتظار می رود وقتی این پایش به استان ها می رسد پیمایش ها تحلیل ثانوی شوند.

این مقام کشوری افزود: انتظار می رود تحلیل ثانوی پایش های ملی در استان ها پیگیری شود و اعضای شورا به پیمایش های منطقه ای و خاص تعلق خاطر نشان دهند.

صالحی ادامه داد: امکان اختلاف نظرهایی در میدان پیمایش ها وجود دارد و همانطور که در حوزه بهداشت مرکز پایش داریم سعی داریم در حوزه فرهنگ عمومی هم مرکز پایش داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: یکی از جهت گیری ها وزارتخانه تقویت سیستم پایش در مرکز و استان ها است.به گفته وی حل مشکلات و آسیب های اجتماعی از طریق هم افزایی دستگاه های اجرایی است و به جهت اینکه آسیب های اجتماعی در سطح ملی و استانی مشاهده می شود، باید سعی شود این آسیب ها در استان بررسی و راهکارهای معقول ارائه شود.

صالحی به طلاق و نزاع به عنوان بخشی از آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و افزود : افزایش سواد رسانه ای در شورای فرهنگ عمومی مورد تاکید قرار گرفته است.

صالحی با اشاره به اینکه زیرساخت توسعه اجتماعی، توسعه فرهنگ عمومی است، گفت: باید فرهنگ منافع ملی در بین عموم تقویت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مولفه های مورد تاکید رهبری در نامگذاری های سال اشاره کرد و گفت: فرهنگ ایثار، کار دسته جمعی، انظباط اجتماعی در این شورا مورد تاکید است.

به گفته وی، حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی از طریق توسعه فرهنگی از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و استان زنجان به دلیل شرایط خوبی که در شاخص های سلامت اجتماعی و دینی دارد، می تواند نمونه حوزه عمل شورای فرهنگ عمومی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز