جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان زنجان؛

استاندار زنجان: شورای فرهنگ عمومی برموضوع آسیب های اجتماعی تمرکز کند

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۱۵:۳۸:۲۸
کد خبر: ۷۴۱۶۳۳
استاندار زنجان: شورای فرهنگ عمومی برموضوع آسیب های اجتماعی تمرکز کند
درویش امیری با اشاره به اینکه زنجان در سرانه مطالعه جزو استان های برتر کشور است، گفت: ٨ درصد مردم زنجان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  استاندار زنجان خواستار تمرکز و ارائه دستورالعمل های اجرایی شورای فرهنگ عمومی در موضوع آسیب های اجتماعی شد.

اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان امروز(٢٥ مرداد) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اظهار کرد: سابقه زنجان در علم، فرهنگ و هنر بسیار زیاد است و روحیه سرشار از معرفت و معنویت استان به دلیل سابقه طولانی زنجان در علم، فرهنگ و هنر است.

وی به وجود سرمایه های عظیم زنجان همچون شیخ شهاب الدین سهروردی اشاره کرد و گفت: وجود عالمان دینی برجسته زنجانی همچون آیت الله شبیری زنجان، پروفسور ثبوتی و شهید شهریاری هم از دیگر افتخارات زنجان است.

مقام عالی استان به شاخص های فرهنگی استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان به عنوان شهر شور و شعور حسینی، غواصان دریادل، میزبان مهربان و شهر کریمان معروف است.

درویش امیری با اشاره به اینکه زنجان در سرانه مطالعه جزو استان های برتر کشور است، گفت: ٨ درصد مردم زنجان عضو کتابخانه های عمومی هستند.

وی میزان سمن های استان و مشارکت بالای اجتماعی استان را مورد تاکید کرد و گفت: زنجان شهر احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است و ١٠٠ هزار خیر عضو تشکل مهرانه هستند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه به میزان دانشجویان و هئیت علمی دانشگاه های استان به عنوان یکی از افتخارات استان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکی از قطب های دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

استاندار زنجان ادامه داد: از نظر آسیب های اجتماعی سی امین استان کشور هستیم و زنجان امن ترین استان در بین استان های کشور معرفی شده است.

درویش امیری با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور متناسب با فضای اجتماعی، سیاسی و امنیتی در برخی از مولفه ها متمرکز شود و دستورالعمل عملیاتی در سطح استان ها ارائه کند.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه وجود آسیب های اجتماعی زیبنده جامعه اسلامی نیست، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه آسیب های اجتماعی بالاخص طلاق، اعتیاد، آرامش اجتماعی و ایجاد همدلی و همبستگی که از ضروریت های جامعه امروز بوده و پایه گذار وحدت، انسجام و اتحاد ملی است، بپردازد.

وی یکی از نگرانی های کشور توجه به منافع فردی به جای منافع ملی خواند و افزود: شورای فرهنگ عمومی به استان ها در انسجام و یکپارچگی ملی کمک کند.

استاندار زنجان به هجوم مردم به صرافی ها و خرید دلار در پی گرانی ارز خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده ضعف روح همبستگی ملی در بین مردم است چرا که اگر منافع ملی تامین شود، منافع فردی تامین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز