اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان؛

داوری آخرین گروه شرکت کننده سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به اتمام رسید

۱۳۹۷/۰۵/۲۷ - ۰۶:۳۲:۴۶
کد خبر: ۷۴۲۰۳۰
داوری آخرین گروه شرکت کننده سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به اتمام رسید
44 گروه از 22 استان در بخش مسابقه آشپزی سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی حضور داشتند. در روز نخست 28 آش مورد داوری قرار گرفت و 16 آش نیز در دومین داوری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ کار داوری آخرین گروه شرکت کننده سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به اتمام رسید .

جشنواره آش ایرانی با سابقه ترین جشنواره غذایی کشور بوده که در کنار آن نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با حضور تمامی استان های کشور با 130 غرفه برپاست. 

سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی؛ امسال 22 تا 26 مردادماه در محل گردشگری و تفریحی گاوازانگ زنجان برگزار شد.طبق آمار امسال در یک رکورد بی‌نظیر روزانه 50 هزار کاسه پخته و سرو شده است و آمار بازدیدکنندگان از جشنواره نیز مرز 130 هزار نفر را رد کرده است که در تاریخ جشنواره‌های برگزار شده در کشور بی‌نظیر است.

 بیانیه هیأت داوران سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به شرح زیر قرائت شد:

خدا را شاکریم که سالی دیگر با جشنواره‌ای به رنگ صلح، اتحاد و دوستی اقوام ایرانی، به بهانه آش همراه با هنر دست هنرمندان جای جای ایران عزیزمان گرد هم آمده‌ایم تا نمایشی جاودانه از اتحاد و همدلی ایرانیان به نمایش بگذاریم.  

غذا در کنار اقامت و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بنیان سفر را می‌سازد و قطعا لذت امتحان یک طعم جدید می‌تواند یکی از ماندگارترین خاطرات یک سفر باشد.

حال جشنواره ملی آش ایرانی به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین جشنواره در حوزه گردشگری غذا فرصتی فراهم می‌کند تا گشتی زیبا در میان طعم‌ها و عطرهای ماندگار کشور داشته باشید. 

امسال نیز با یاری خداوند متعال سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از تاریخ 22 تا 26 مرداد ماه 1397 در مجموعه گردشگری گاوازنگ با مشارکت 22 استان برگزار شد. 

 در این جشنواره 44 گروه به رقابت پرداختند و هیأت داوران متشکل از محمد ولی مفیدی، سیما شیرازیان و سید مهدی حسینی با در نظر گرفتن عناصری چون اصالت، طعم، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره آرایی، جا افتادگی و ارائه درست دستور طبخ ، به بررسی آش‌های بخش مسابقه ملی پرداخته و منتخبین جشنواره به دبیرخانه اعلام شدند.  

بر همین اساس طبق اعلام هیأت داوران غرفه‌های برتر در حوزه صنایع دستی به ترتیب کاظم نوری ملیله‌سازی زنجان؛ حمید فرجی احجام چوبی البرز؛ نجمه سالاری پته‌دوزی کرمان بودند.

همچنین محمد جواد عطاپور برای غرفه چاقوسازی استان فارس شهرستان نیریز حائز غرفه خلاق شده و محمد رسول عبدالصمدی برای صنایع چوبی کرمانشاه نیز حائز رتبه غرفه اخلاق شد.

در بخش آش جشنواره نیز به ترتیب منیره حیدری از خراسان رضوی اول؛ ربابه محمدی از زنجان و فریبا صمصامی از زنجان و بتول‌ نقی‌زاده از خراسان جنوبی به صورت مشترک سوم شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز