معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

مداخلات تخصصی بهنگام از مهمترین اهداف خط ۱۲۳ است

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۱۳:۵۰:۳۹
کد خبر: ۷۴۲۸۶۰
مداخلات تخصصی بهنگام از مهمترین اهداف خط ۱۲۳ است
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی 123، آماده ارائه خدمات اجتماعی به خانواده ها و افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است افزود: مداخلات تخصصی بهنگام از مهمترین اهداف خط 123 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  سلمان حسینی اظهار نمود: خط 123 در ابتدا با هدف انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار نمود، ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت از حوزه خاص کودک آزاری فراتر رفته و شامل گروه های هدف بهزیستی که در شرایط اورژانسی هستند فعالیت می نماید.

وی بیان نمود: بهزیستی استان زنجان از طریق خط تلفن اورژانس اجتماعی 123،خدمات سیار ، مراکز مداخله در بحران و پایگاههای خدمات اجتماعی آماده ارائه خدمات اجتماعی به خانواده ها در زمینه های کودک آزاری ، همسر آزاری ، اقدام به خودکشی ، فرار از منزل ، خشونتهای خانگی و.. است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در 4 ماهه نخست سال نزدیک به 900 نفر از آحاد جامعه در خصوص مسائل و مشکلات خود با این خط تماس حاصل نمودند تصریح نمود: پس از تماس شهروندان ، کارشناسان خدمات سیار اورژانس اجتماعی در محل حاضر و اقدام به ارایه خدمات روانشناختی و مددکاری نموده و در صورت نیاز به پذیرش در مراکز نگهداری با هماهنگی دادستانی ، مراجع قضایی و کلانتری‌ها مداخلات تخصصی را در این موارد انجام می دهند.

این مقام مسئول در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی به تمامی افراد جامعه ، مداخله تخصصی موثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب ، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق و توانمند سازی آنان و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص فعالیت های بهزیستی را از مهمترین رویکرد اساسی این مهم برشمرد.

وی گفت: بررسی انواع حمایت های اولیه مددکاری ، چگونگی ارائه خدمات ، انجام هماهنگی های لازم و در صورت نیاز ارجاع به مراکز فعال ذیربط ، اطلاع رسانی راجع به فعالیت های سازمانی ، از خدمات اساسی توسط مددکاران امور اجتماعی و مشاوران برنامه اورژانس اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در راستای توانمندسازی اقشار در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی شکل گرفته است و مصاحبه درست و ارزیابی صحیح می تواند به کودکان ،همسران مورد آزار و خشونت دیده ،دختران فراری،کودکان خیابانی و...کمک نماید.

وی یادآور شد: در حال حاضر خط تلفن اورژانس اجتماعی 123 بصورت 24ساعته آماده پاسخگویی به عموم مردم استان است و 5 خودرو خدمات سیار در شهرستانهای زنجان،ابهر،خرمدره و خدابنده آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد آسیب دیده اجتماعی هستند.

گفتنی است : 123 خطی است اورژانسی که 24 ساعته پاسخگوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز