معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان:

حرکت اندونزی در بازی های آسیایی سطح مسابقات جاکارتا را تنزل داد

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۴:۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۴۸۰۸۳
حرکت اندونزی در بازی های آسیایی سطح مسابقات جاکارتا را تنزل داد
محمد علی حمزه پور ضمن نسنجیده خواندن، قرارگرفتن ورزش بومی اندونزی در مسابقات افزود: این حرکت درستی نیست که یک ورزش بومی و محلی کشوری به صرف داشتن میزبانی در مسابقات آسیایی قرار گیرد . این کار مسلما اعتبار بازی های آسیایی را پائین می آورد .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  بازتاب اعتراض مسولین ورزش کشور به حضور ورزش پنچاک سیلات اندونزی در بازی های آسیایی ادامه دارد.

محمد علی حمزه پور ضمن نسنجیده خواندن،  قرارگرفتن ورزش بومی اندونزی در مسابقات افزود: این حرکت درستی نیست که یک ورزش بومی و محلی کشوری به صرف داشتن میزبانی  در مسابقات آسیایی قرار گیرد . این کار مسلما اعتبار بازی های آسیایی را پائین می آورد .

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در پاسخ اینکه آیا اعتراض مسولین ورزش کشورمان به این حرکت می تواند راه به جایی ببرد گفت:

این رشته ورزشی سال هاست که در اندونزی تثبیت شده و اکثر کشورهای دنیا و از جمله ایران در پنچاک سیلات فعالند و حتی تیم های خود را راهی این مسابقات آسیایی کرده اند. لذا خود رشته ورزشی قابل اعتراض نیست و صرفا گنجاندن این رشته در بازی های آیایی و پذیرش آن از سوی شورای المپیک آسیایی مورد اعتراض می تواند باشد.

حمزه پورهمچنین اظهارکرد که: اکنون زمان اعتراض نیست . باید قبل از شروع بازی های آسیایی اقدام به حضور این رشته در مسابقات می کردند .  ضمن اینکه ایران تیم پنچاک سیلات خود را به این مسابقات اعزام کرده . اگراعتراضی وجود داشت نمی بایست ایران اصلا تیم اعزام می کرد . در هرصورت تیم ایران در این رشته ورزش موفقیتی نداشته و اعتراض به وجود آن نمی تواند کار ساز باشد ولی در کل کار اندونزی و تایید شورای المپیک آسیا با گنجاندن این رشته بومی اندونزی در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا سطح مسابقات را تنزل داده است .

نظر شما