معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

۷۰۰۰ مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور فعال است

۱۳۹۷/۰۶/۱۰ - ۱۵:۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۴۸۱۶۱
۷۰۰۰ مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور فعال است
فرید براتی‌سده براتی گفت: تعدادی از مراکز ترک اعتیاد مجوز خود را از وزارت بهداشت و تعدادی از بهزیستی می گیرند . در مجموع از 7000 مرکز، 1200 مرکز مجوز خود را از بهزیستی و مابقی از وزارت بهداشت اخذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرید براتی‌سده در حاشیه افتتاح پروژه انتظار ثمین در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین تکالیف بهزیستی در رابطه با مددجویان، تامین مسکن است و در این زمینه با توجه به شرایط و امکاناتی که برای سازمان در نظر گرفته شده، مددجویان اولویت‌بندی می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش اجتماعی نیز زنان سرپرست خانوار و معتادان درمان شده‌ای که بیش از یک سال از پاک شدن‌شان می‌گذرد مدنظر قرار می‌گیرند، ادامه داد: بخشی از اعتبارات تامین مسکن توسط سازمان، بخشی توسط بنیاد مسکن و نهادها و بخش زیادی نیز توسط خیران تامین می‌شود؛ در واقع اگر خیران پا به پای بهزیستی حضور نداشته باشند، امکان تامین مسکن برای مددجویان وجود ندارد.

  براتی گفت: تعدادی از مراکز ترک اعتیاد مجوز خود را از وزارت بهداشت و تعدادی از بهزیستی می گیرند . در مجموع از 7000 مرکز، 1200 مرکز مجوز خود را از بهزیستی و مابقی از وزارت بهداشت اخذ کرده‌اند.مدت اقامت معتادان در مراکز اقامتی مدت شش ماه است و در این مدت تحت بازسازی شخصیتی قرار می‌گیرند . در زمینه معتادان متجاهر در سطح کشور، 620 مرکز با بهزیستی همکاری می‌کنند.خوشبختانه تعداد این کمپ‌ها در سطح کشور خیلی کم شده است .

نظر شما