معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خبر داد:

تجهیز ۳ هزار و ۲۰۰ خانه روستایی در کشور طی سال جاری / افتتاح ۲۰۰ پرورژه ورزشی در هفته دولت در سطح کشور

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۱۵:۱۹:۵۲
کد خبر: ۷۴۸۵۹۴
تجهیز ۳ هزار و ۲۰۰ خانه روستایی در کشور طی سال جاری / افتتاح ۲۰۰ پرورژه ورزشی در هفته دولت در سطح کشور
نشست صمیمی و کاری رؤسای هیات های ورزشی استان با دکتر عبدالحمید احمدی(معاون محترم فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان) برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نشست صمیمی و کاری رؤسای هیات های ورزشی با دکتر احمدی(معاون محترم فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان) در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.
در این جلسه عبدالحمید احمدی با بیان اینکه ورزش همگانی بخش مهم و عمده ورزش است، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه دولت و حاکمیت توسعه ورزش همگانی است و با اینکه هم بعد قهرمانی و هم بعد همگانی ورزش مهم است اما بعد همگانی از اولویت جدی تری برخوردار است.
وی با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین شادی و نشاط و توسعه ورزش همگانی در جامعه وحود دارد، تصریح کرد: کشورهایی که شادی و نشاط در آنها بالا است از جامعه آماری بیشتری در مشارکت در ورزش همگانی برخوردار هستند.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رتبه شادکامی ایران در بین 150 کشور دنیا 106 است و میزان مشارکت در ورزش همگانی نیز 20 تا 25 درصد است، ابراز کرد: وزارت ورزش برای استان‌ها 10 رویکرد در بخش ورزش همگانی، 9 رویکرد در حوزه ورزش روستایی و 8 رویکرد در حوزه فرهنگی در نظر گرفته است.
احمدی با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته 2 هزار و 264 خانه روستایی در کشور تجهیز شده است، گفت: پیش‌بینی ما برای سال 1397 تجهیز 3 هزار و 200 خانه روستایی در کشور است که سهم استان زنجان 52 مورد بوده و اعتبارات آن نیز توزیع می‌شود.
 وی با اشاره به افتتاح 200 پرورژه ورزشی در هفته دولت در سطح کشور، اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی و همچنین دهه مبارک فجر نیز 500 طرح ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

نظر شما