با شرکت برگزیدگان منطقه‌ای:

مرحله استانی جشنواره «دانایی، توانایی» در زنجان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۱۵:۴۵:۳۹
کد خبر: ۷۴۹۴۱۲
مرحله استانی جشنواره «دانایی، توانایی» در زنجان برگزار شد
محمود عباسی با اشاره به اینکه با خواندن می‌توان توانایی خیال‌پردازی افراد را رشد و پرورش داد؛ اضافه کرد: داشتن مطالعه حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مرحله استانی جشنواره «دانایی؛ توانایی» با شرکت برگزیدگان منطقه‌ای در زنجان برگزار شد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این برنامه در جمع دانش‌آموزان با اشاره به اینکه خواندن یکی از مهم‌ترین مهارت‌های اساسی است؛ اظهار کرد: برای اینکه بتوان در جامعه حضور داشت باید توانایی مطالعه خود را افزایش دهیم.
محمود عباسی با اشاره به اینکه با خواندن می‌توان توانایی خیال‌پردازی افراد را رشد و پرورش داد؛ اضافه کرد: داشتن مطالعه حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به دنبال تشویق دانش‌آموزان برای داشتن برنامه برای مطالعه است؛ افزود: «جشنواره دانایی؛ توانایی» در قالب مسابقات فرهنگی و هنری به دنبال ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید است.

در ادامه کارشناس کتاب و کتابخوانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه «جشنواره دانایی، توانایی» در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود تصریح کرد: برگزیدگان مسابقات امروز نیز برای حضور در مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

مریم رسولی با اشاره به اینکه «جشنواره دانایی، توانایی» برای دومین سال متوالی است که در آموزش و پرورش برگزاری می‌شود عنوان کرد: حدود 4 هزار و 800 دانش‌آموز در مرحله کشوری این دوره از جشنواره شرکت کردند.

کارشناس کتاب و کتابخوانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه پس از مرحله آموزشگاهی مرحله منطقه‌ای این دوره از جشنواره با حضور 2 هزار و 200 دانش‌آموز برگزار شد اضافه کرد: مرحله استانی این رقابت‌ها نیز با مشارکت 100 دانش‌آموز منتخب از مناطق آموزشی استان زنجان برگزار شد.

رسولی با اشاره به اینکه در مجموع 6 دانش‌آموز برای رقابت در مرحله کشوری جشنواره دانایی، توانایی که در آبان‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شوند، انتخاب خواهند شد تصریح کرد: از این تعداد سه دانش‌آموز دختر و سه دانش‌آموز پسر خواهند بود.

کارشناس کتاب و کتابخوانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره دانایی، توانایی با رویکرد فرهنگ سازی در حوزه کتاب و کتابخوانی و مطالعه برگزار می‌شود ادامه داد: در مرحله آموزشگاهی دانش‌آموزان همه مقاطع مشارکت دارند، در مرحله منطقه‌ای دانش‌آموزان مقطع دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه حضور می‌یابند، مرحله استانی با حضور دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه و مرحله کشوری با حضور دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی جشنواره دانایی، توانایی عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی، بازدید از کتابخانه «ترکمان» کتابخانه علوم پایه که یک کتابخانه با سبک کشورهای پیشرفته است و همین طور اهدای کتاب به همه دانش‌آموزان شرکت‌کننده مرحله استانی در این جشنواره از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره است.

گفتنی است،بعد از آزمون دانش آموزان از کتابخانه ترکمان مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان بازید به عمل آوردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز