مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

مهم ترین رکن حفظ سلامت، توجه به بهداشت جسم و روان است

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۱۷:۱۱:۳۰
کد خبر: ۷۴۹۷۷۳
مهم ترین رکن حفظ سلامت، توجه به بهداشت جسم و روان است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، مهم ترین رکن حفظ سلامت در جامعه را پرهیز از ریسک ها و توجه ویژه به بهداشت جسم و روان افراد دانست و گفت: با برگزاری نشست های کارشناسی و دوره های آموزشی بدنبال توسعه این امر به ویژه در بین زنان جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ماهرخ بلوری در ادامه برگزاری سلسله آموزشهای" نشاط زن، سلامت  خانواده  و جامعه" در نشست آموزشی کاربست تئوری انتخاب"، با اشاره به اهمیت توجه ویژه به تامین سلامت زنان جامعه و گره خوردن آن به سلامت خانواده اظهار کرد: بهداشت  می بایست به امری فراگیر در جامعه تبدیل شود و در این میان با توجه به تقسیم کار اجتماعی،  هر عضوی  از جامعه  به ایفای نقش خود خواهد پرداخت. 
 بلوری عدم آگاهی  و عدم رعایت  بهداشت را  در درگیر  شدن کل  جامعه  با چالشهای  مرتبط با حوزه سلامت  مرتبط دانست  و خاطرنشان کرد : در زمینه توسعه سلامت  نیاز  به آموزش همگانی  بویژه در حوزه سبک زندگی، تغذیه و پرهیز  از ریسک های  گوناگون داریم و اگر این آگاهی بخشی در چارچوب  آموزشهای  برنامه ریزی  شده و پر محتوا   ارائه شود اثرات  ماندگاری  را در ایجاد  سبک زندگی  سالم را بخصوص برای زنان در پی خواهد  داشت.
در ادامه این نشست دکتر خطیبی عضو هیات علمی موسسه واقعیت درمانی در خصوص بیماریهای روان تنی و نقش آن در سلامتی زنان توضیحاتی ارائه نمود و گفت : تئوری انتخاب یک تئوری مبتنی بر روانشناسی کنترل درونی است و بر سه عامل مسئولیت پذیری، پذیرفتن واقعیت و انتخاب تأکید دارد .
وی اظهار کرد: براساس تجربه، زمانی که ما بتوانیم باور خود مبنی بر کنترل بیرونی و اجبار را به یک آگاهی و شناخت صحیح از "انتخاب" تبدیل کنیم، به خوبی در مسیر یک تغییر اثربخش و طولانی مدت قرار خواهیم گرفت.
خطیبی به هفت عادت مخرب روابط انسانی اشاره کرد و تصریح کرد:  عیب جویی، سرزنش، شکوه و گلایه، غر زدن، تهدید، تنبیه و پرداخت باج یا رشوه برای تحت کنترل گرفتن دیگری از عادتهای مخرب روابط انسانی است که می بایست با گوش سپردن، حمایت، تشویق، احترام، اعتماد، پذیرش و گفتگوی همیشگی برای حل اختلافات آنها را برطرف کرد.
گفتنی است در پایان نشست به سوالات شرکت کنندگان در کارگاه  پاسخ داده شد.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز