از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان صادر شد:

پیام تبریک و پاسداشت به مناسبت ۱۵ شهریور روز تکریم خانواده و بازنشستگان

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۸:۱۰:۴۳
کد خبر: ۷۵۰۱۳۰
پیام تبریک و پاسداشت به مناسبت ۱۵ شهریور  روز تکریم خانواده و بازنشستگان
15 شهریور روز «تکریم خانواده و بازنشستگان» فرصتی است تا تامل و تعمقی دوباره داشته باشیم نسبت به جایگاه و نقش بلند و اثرگذار خانواده به عنوان سرپناه تمام نیازهای عاطفی و روانی یک انسان. همچنین توجه به منبع عظیم تخصص و تجربه و تعهد، یعنی نقش بارز بازنشستگان در جامعه. افرادی که عمری در خدمت مردم بوده و با انبانی از تجربه در میان ما هستند و باید بیشتر دیده شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ 15 شهریور روز «تکریم خانواده و بازنشستگان» فرصتی است تا تامل و تعمقی دوباره داشته باشیم نسبت به جایگاه و نقش بلند و اثرگذار خانواده به عنوان سرپناه تمام نیازهای عاطفی و روانی یک انسان.

15 شهریور روز «تکریم خانواده و بازنشستگان» فرصتی است تا تامل و تعمقی دوباره داشته باشیم نسبت به جایگاه و نقش بلند و اثرگذار خانواده به عنوان سرپناه تمام نیازهای عاطفی و روانی یک انسان. همچنین توجه به منبع عظیم تخصص و تجربه و تعهد، یعنی نقش بارز بازنشستگان در جامعه. افرادی که عمری در خدمت مردم بوده و با انبانی از تجربه در میان ما هستند و باید بیشتر دیده شوند.

خانواده، نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود، ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. خانواده، مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا و  پرورش نسل جدید فراهم می آورد.

وجه مشترک تمامی جوامع جهانی در خصوص گرامی داشت خانواده به عنوان واحد اصلی و اساسی در تحکیم و حفظ جوامع ، ضرورت ارتقاء و سربلندی جامعه و به تمام معنی، پرورش انسان کامل است. انسانی که ابتدا در بستر خانواده و سپس جامعه، اوج می گیرد و بال و پر می یابد و ندای محبت و صلح و دستی سر می دهد.

  همچنین یکی از مهم ترین سرمایه های اجتماعی یک کشور، نیروی کار آن است. نیروی انسانی متعهد و توانمند می تواند با تخصصی که دارد ساختار مدیریتی جامعه و توسعه آنها را رقم زند. در عین حال بازنشستگان به عنوان گنجینه ای از تجارب و تخصص می توانند در تمامی ارکان و ساختارهای اداری و غیراداری مهم واقع شوند. اثرگذار باشند و حرکتها و جنبش های اجتماعی را در بهترین شکل و حالت راهنمایی کنند. از این بابت شایسته است که بیش از پیش معترف به نقش مهم خانواده در شکل گیری شخصیت افراد باشیم و معتقد به تاثیر بازنشستگان به عنوان شکل دهنده ساختارهای مردم نهاد اجتماعی.

اینجانب به نوبه خود این روز را به تمامی خانواده ها، خصوصا خانواده بزرگ فرهنگیان و نیز بازنشستگان عزیز تبریک گفته و آرزوی توفیق و سربلندی برای تک تک آنان دارم.

مریم رشتچی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز