مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

آموزش مهارتهای زندگی موجب مهارتها می شود

۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۱۸:۰۹:۱۲
کد خبر: ۷۵۰۱۴۴
محمد محمدی: امروزه رویکردهای متعددی برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن خطر طلاق ودستیابی به روابط رضایتبخش بلندمدت و سالم ایجاد شده است و رویکردهای پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوجدرمانی و خانواده درمانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛محمد محمدی با بیان اینکه 50 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد، اظهار کرد: وقتی زمینه طلاق بررسی می شود ، مشاهده می شود که مسائل ساده ای بوده که قابلیت مدیریت و برطرف شدن مشکل داشته است اما چون زوجین مهارت لازم را در این خصوص نداشته اند موجب بروز طلاق گردیده است.

 محمدی: امروزه رویکردهای متعددی برای کمک به زوجین در به حداقل رساندن خطر طلاق ودستیابی به روابط رضایتبخش بلندمدت و سالم ایجاد شده است و رویکردهای پیشگیرانه بیشتر مورد توجه محققان زوجدرمانی و خانواده درمانی است.

وی ادامه داد: بهزیستی استان زنجان به منظور کاهش طلاق و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی همه ساله اقدام به برگزاری کارگاههای آموزشی پیش از ازدواجبرای زوجین می نماید .

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت 10 کمیته مرکز پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: این کمیته برایشناسایی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بود که با دستور استاندار و پیگیری بهزیستی استان، شکل گرفته شده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بیشترین دلایل طلاق اعتیاد ، خیانت ، بیکاری ، عدم مسئولیت پذیری ، دخالت اطرافیان ، ضرب و شتم ،سوظن و بدبینی ، اختلافات طبقاتی و عدم رضایت از روابط جنسی در مراجعه زوجین به بهزیستی می باشد تصریح نمود:سال گذشته بیش از 4 هزار نفر برایتقاضای طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان زنجان مراجعه نمودند.

محمدی با اشاره به اینکه مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی با شناسائی افراد در معرض آسیب و مداخله در شرایط بحرانی آنها ،آسیب پذیری را کاهش دادهو تلاش می کند افرادی که در شهرها و روستاهای مختلف کشور پراکنده اند وبه نوعی در معرض آسیبهای اجتماعی قرار دارند را شناسایی و مشکلات آنان رابرطرف کند تصریح نمود: کودکان خیابانی، کودکان در معرض آزار یا آزار دیده، کودکان بد سرپرست ، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل ، بچههای طلاق ، کودکان دارای والدین معتاد و کلیه کودکان زیر 6 سال منطقه و سایر افرادی که به نوعی با بحرانهای فردی ، خانوادگی و اجتماعی روبه رو شدهاند از گروه های هدف خدمات اجتماعی هستند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان سن مراجعین به خانه امن زنان و دختران در معرض خشونت و خشونت دیده را بیشتر از 35سال عنوان نمود و یادآور شد: ازدید کارشناسان بهزیستی خشونت جسمی ، خشونت جنسی ، خشنونت روانی و کلامی به ترتیب در رتبه های اول تا سوم قرار می گیرند.

این مسئول آموزش مهارتهای زندگی، آموزش پیش از ازدواج و آموزش زندگی خانواده از جمله برنامههای مهم در خصوص زوجین به شمار میرود و خوشبختانهبهزیستی در این راستا به عامه مردم و افراد در معرض آسیبهای اجتماعی کمک میکند.

وی با اشاره به خط 123 بهزیستی که بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارجاع به خدمات سیار اورژانس اجتماعی است.

وی افزود:بسیاری از خشونت های خانگی و آسیب های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی 123 و خدمات سیار مرتفع می گردد.

وی گفت:خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت 24 ساعته آماده دریافت تماس های عموم و مداخله در بحراناست.

 گفتنی است: سال گذشته بهزیستی استان زنجان برای بیش از زوج زنجانی دوره های آموزش پیش از ازدواج و مهارتهای زندگی برگزار نمود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز