سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان:

بانوان زنجانی حضور با انگیزه ای در فعالیت های داوطلبانه و اجتماع محور دارند

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۱۳:۰۳:۰۷
کد خبر: ۷۵۷۴۱۲
بانوان زنجانی حضور با انگیزه ای در فعالیت های داوطلبانه و اجتماع محور دارند
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان سازمان های مردم نهاد را یکی از سه رکن اصلی توسعه در کشور برشمرد و گفت: اگر دولت بعنوان رکن اول و بخش خصوصی را بعنوان رکن دوم توسعه در جامعه بدانیم، قطعا فعالین مدنی و سازمان های مردم نهاد رکن سوم توسعه کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  کریم شعبانی میزان مشارکت مردم در فعالیت های اجتماعی را یکی از شاخص های مهم توسعه در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت و مداخله داوطلبانه مردم و شهروندان در مسائل مختلف یکی از شاخص های توسعه در هر جامعه ای محسوب می شود که می تواند در قالب تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نقش موثری در اداره جامعه داشته باشد.
معاون استاندار زنجان با بیان اینکه مشارکت در امور خیریه و کمک به هم‌نوعان از ویژگی های بارز مردم استان زنجان به شمار می آید، افزود: از مجموع 335 تشکل ثبت شده و دارای مجوز در استان زنجان، 66 تشکل در حوزه امور خیریه فعالیت دارند.
وی تعداد تشکل های فعال در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را 87 مورد عنوان کرد و گفت: 95 تشکل غیر دولتی نیز در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در استان زنجان فعالیت دارند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان ادامه داد: 68 تشکل در زمینه ورزش و جوانان، 13 مورد در مسائل زیست‌محیطی و 6 مورد در حوزه گردشگری فعالیت دارند.
شعبانی با بیان اینکه 65 درصد از فعالین سازمان های مردم نهاد استان زنجان را بانوان تشکیل می دهند، اظهار کرد: 15 موسسه و سمن ویژه بانوان نیز در استان زنجان تشکیل شده است که نشان دهنده حضور قوی و باانگیزه بانوان زنجانی در فعالیت های داوطلبانه و اجتماع محور است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، امنیت را یکی از اساسی ترین ضروریات زندگی افراد در جامعه برشمرد و اظهار کرد: فقدان امنیت یا ایجاد اختلال در آن موجب ایجاد نگرانی در افراد جامعه می شود و خوشبختانه بر اساس شاخص های ارزیابی شده، استان زنجان یکی از سه استان برتر کشور در شاخص های امنیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز