رئیس اداره آموزش استثنایی آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

آغاز سال تحصیلی برای ۸۳۳ دانش‌آموز استثنایی در ۲۳ مدرسه زنجان

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۱۵:۴۰:۴۹
کد خبر: ۷۵۸۹۶۵
آغاز سال تحصیلی برای ۸۳۳ دانش‌آموز استثنایی در ۲۳ مدرسه زنجان
رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز سال تحصیلی برای ۸۳۳ دانش‌آموز استثنایی در ۲۳ مدرسه مستقل و ضمیمه در استان زنجان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  مریم باغبانی امروز در گفت‌و‌گو یی اظهار کرد: 23 مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی در استان زنجان دایر است.

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این مدارس در سه مقطع ابتدایی؛ راهنمایی و متوسطه فعال است؛ اضافه کرد: براساس آخرین آمار 833 نفر در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی در سه گروه با شرایط خاص مشغول به تحصیل می‌شوند؛ بیان کرد: این دانش‌آموزان شامل افراد دارای اختلال حسی شامل اختلالات بینایی؛ شنوایی؛ جسمی؛ حرکتی؛ گروه کم توانان ذهنی و اوتیسم و چند معلولیتی است.

باغبانی خاطر نشان کرد: آمار دانش‌آموزان دارای شرایط خاص در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مناسب‌سازی محتوای کتب و سنجش برای دانش‌آموزان استثنایی انجام شده است؛ تصریح کرد: در حد توان و امکانات وسایل و تجهیزات کم آموزشی نیز برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به مناسب‌سازی مدارس استثنایی اشاره و عنوان کرد: این دانش‌آموزان برای حضور در مدارس استثنایی شرایط مساعدی دارند.

باغبانی وجود نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی را یکی از کمبودهای این مدارس عنوان کرد و افزود: بیشتر نیروهای زبده در مدارس استثنایی در آستانه بازنشستگی هستند و با توجه به محدودیت‌ها امکان جذب نیرو وجود ندارد هر چند با طرح‌های جبرانی چون خرید خدمت سعی شده این کمبود نیرو رفع شود.

رئیس اداره آموزش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس استثنایی در 12 منطقه آموزشی فعالیت می‌کند؛ بیان کرد: دو منطقه آموزشی انگوران و زنجانرود فاقد مدارس استثنایی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای ایجاد این مدارس در نواحی فاقد مدارس استثنایی انجام شده است، بیان کرد: این موضوع به دلیل محدودیت دانش‌آموزان استثنایی در این مدارس و پراکندگی این دانش‌آموزان چندان میسر نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز