مدیر کل بهزیستی استان زنجان؛

آمادگی بهزیستی برای تاسیس انجمن نابینایان در سراسر استان

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۱۰:۵۴:۱۳
کد خبر: ۷۶۲۱۴۲
آمادگی بهزیستی برای تاسیس انجمن نابینایان در سراسر استان
مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم روز جهانی نابینایان گفت:بهزیستی استان زنجان با همکاری روشندلان و تشکل های غیر دولتی آمادگی تاسیس انجمن نابینایان در سراسر استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  محمد محمدی با تبریک فرا رسیدن 23 مهر ماه روز عصای سپید با شعار رفع تبعیض راهم را روشن می سازد افزود:در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بویژه نابینایان همه حقوق اجتماعی فرد روشندل به عنوان عضوی از یک جامعه با هدف ﺗﻮﺟﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﻪ رفع ﻣﺸکل این قشر و اﯾﺠﺎد ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی ﻣﻨﺎﺳﺐ درنظرگرفته شده است 
وی با اشاره به هفته جهانی پارالمپیک و حضور معلولین تحت پوشش بهزیستی استان زنجان در مسابقات ورزشی پارالمپیک و کسب مدال های برتر اظهار نمود: همه ورزشکاران معلول بویژه نابینایان در رشته های مختلف ورزشی مقام کشوری و ملی کسب نموده اند که این مهم برای مردم استان زنجان مایه افتخار و خوشحالی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکرد بهزیستی واگذاری امور به مراکز غیر دولتی و بخش های خصوصی می باشد ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ پرونده معلولین به مراکز غیر دولتی سپرده شده و پرونده روشندلان جهت دریافت خدمات سریعتر به انجمن نابینایان زنجان وخدابنده واگذار شده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: بهزیستی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم بینا ی واجد شرائط خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان ، پرداخت هزینه های مستمر ، پرداخت هزینه دانشجوئی ، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب به دانش آموزان گروه های ورزشی ، مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را ارائه می نماید.
محمدی با اشاره به نقش مهم مشاوره های ژنتیک قبل از‌ازدواج در پیشگیری از معلولیت ها و نابینایی خاطر نشان کرد: همه ساله بهزیستی استان زنجان طرح سنجش بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ ساله را به اجرا در می اورد و در همین راستا سال گذشته ۲۰ هزار نفر زنجانی از کلاس های طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیتها بهره مند شدند.
وی یاداور شد: در دنیا بیش از 135 میلیون نابینا وجود دارد و 90 درصد آن مختص کشورهای در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه عواملی چون ژنتیک ، تصادفات ، عیوب انکساری چشم و عوارض مربوط به کهولت سن منجر به بروز اختلالات بینایی می شود افزود: 11 درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی دارای اختلالات بینایی هستند.
وی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 322 نفر نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.
در ادامه مراسم ؛ مدیر کل بهزیستی استان زنجان در جمع روشندلان خبر از مساعدت این نهاد حمایتی تخصصی برای اعزام ۱۱۰ روشندل. متقاضی جهت زیارت مشهد مقدس را داد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز