رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اجازه سوء‌استفاده زمین‌خواران از حقوق موقوفات را نمی‌دهیم

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۱۱:۵۳:۳۰
کد خبر: ۷۶۲۹۴۳
اجازه سوء‌استفاده زمین‌خواران از حقوق موقوفات را نمی‌دهیم
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه درآمد حاصل از وقف و نحوه هزینه آن باید به اطلاع مردم برسد، اظهار کرد: این امر موجب تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در وقف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان خبر داد و گفت: اجازه سوء استفاده در این حوزه را به زمین خواران نخواهیم داد.

 حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه درآمد حاصل از وقف و نحوه هزینه آن باید به اطلاع مردم برسد، اظهار کرد: این امر موجب تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در وقف می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فضا به گونه‌‌ای مطلوب آماده شود افراد برای این صدقه جاریه اهتمام بیشتر و بهتری پیدا می‌کنند، تصریح کرد: حمایت قضایی از اوقاف جزو وظایف تشکیلاتی، ساختاری و اعتقادی دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان خبر داد و گفت: این شورا وظیفه حفاظت و حراست از بیت‌المال را دارد؛ اما در برخی مواقع دفاع نامناسب از این پرونده‌ها به صورت ناشیانه انجام شده و منجر به تضییع حق بیت‌المال می‌شود.

وی با اشاره به حفاظت دستگاه قضایی از حقوق اوقاف با همکاری اداره کل اوقاف استان تصریح کرد: دستگاه قضایی بر اساس قانون در واگذاری املاک موقوفه اعم از تجاری و ... دقت لازم و رعایت مصلحت موقوفه را مورد تأکید قرار داده و بدون شک اگر این مهم به طور دقیق و جدی مد نظر قرار نگیرد؛ نیت و هدف واقف به معنای واقعی عمل نخواهد شد.

صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه زمین‌خواران به نوعی برای موقوفات کمین کرده‌اند، گفت: اجازه سوء استفاده در این حوزه را به زمین خواران نخواهیم داد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه اداره اوقاف ناظر بر متولیان است، گفت: از همین رو باید اداره اوقاف به صورت جدی به عملکرد متولیان نظارت شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه وقف را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد، تصریح کرد: در واقع دادگستری و اوقاف دو دستگاه هستند که با هدف خدمت به مردم فعالیت دارند تا اعتماد عمومی مردم را جلب کنند.

صادقی نیارکی همچنین بر اعتمادسازی بیشتر بین مردم در حوزه وقف نیز تاکید کرد و گفت: مردم از ثمره وقف بیشتر استفاده کنند و موقوفات متصرفی و غیر متصرفی نیز اگر جایی مشکل باشد هرچه سریعتر مراحل قانونی انجام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه حکام باید خود را از مردم بدانند و مردم حکام را از خود بدانند تا اجرای عدالت و حل مشکلات، حقوقی نشده و فاصله‌ای بین مردم و حاکمان ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: حوزه خدمت گذاری اهداف نظام و انقلاب در تراز جمهوری اسلامی مدیریت خواهد شد که به صورت یکپارچه نقاط قوت جمهوری اسلامی تقویت شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تاکید کرد: اغلب نظام‌های شکست خورده به علت این بوده است که نقش مردم را نادیده گرفته و حکام ارتباط زیادی با مردم نداشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موقوفات استان زنجان گفت: آماده همکاری با دادگستری استان به منظور احیای حقوق موقوفات هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز