در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان:

استاندار زنجان: زنجان استان سوم کشور در تامین امنیت سرمایه گذاری خارجی است

۱۳۹۷/۰۷/۲۲ - ۱۵:۰۷:۰۵
کد خبر: ۷۶۴۵۰۶
استاندار زنجان: زنجان استان سوم کشور در تامین امنیت سرمایه گذاری خارجی است
استاندار زنجان با اشاره به وضعیت مناسب استان زنجان در تامین امنیت حضور سرمایه گذاران در اقتصاد استان، گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، استان زنجان رتبه سوم کشور در تامین امنیت سرمایه گذاری خارجی را داراست و برابر اعلام نظر رسمی اتاق بازرگانی کشور، سومین استان در بهبود محیط کسب و کار کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  اسداله درویش امیری در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان، با بیان اینکه وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در استان همواره رو به بهبود بوده است، اظهار کرد: 39 درصد از درآمدهای استانی مربوط به حضور سرمایه گذاران خارجی در استان زنجان می باشد و از سال 94 تا کنون 700 میلیارد تومان درآمد مالیاتی از سرمایه گذاری خارجی وصول شده است.
وی با بیان اینکه استان زنجان رتبه سوم بهبود فضای کسب و کار کشور را نیز دارد، افزود: کسب این رتبه گویای وضعیت مناسب استان زنجان در موضوع سرمایه گذاری و رونق اقتصادی واحدهای تولیدی است.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد برخی با جهت گیری‌های سیاسی و جناحی موجب آسیب به فضای موفق حضور سرمایه گذاران در استان شوند، خاطرنشان کرد: اگرچه بر حمایت کامل از سرمایه گذاران خارجی در استان تاکید داریم اما این به منزله چشم پوشی از تخلفات احتمالی نبوده و اگر تخلفی مشاهده شود، باید بررسی و درصورت اثبات، برخورد شود.
وی از اخذ حقوق گمرکی طی سال 96 و 6 ماهه سال جاری به میزان 150 میلیارد تومان تنها از یک سرمایه گذار خارجی در استان خبر داد و یادآور شد: حجم صادرات استان طی سال های گذشته سهم 86 صدم درصدی از صادرات کشور را داشت که طی 6 ماهه سال جاری این سهم به بیش از 2 درصد رسیده و تاثیرات خود را بر اشتغال و رونق اقتصادی استان داشته است.
درویش امیری از بخشودگی جرائم مالیاتی طی 6 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در طی این مدت 43 میلیارد تومان بخشودگی مالیاتی و 117 میلیارد تومان نیز تقسیط آن را داشتیم. در هشت شهرستان و 21 شهر استان نیز میزان سهم درآمدهای مالیاتی استان از مشاغل تنها 3.6 درصد معادل 17 میلیارد تومان بوده است، لذا کسبه و بازار سهمشان از تامین درآمدهای استان ۳.۶ درصد می باشد.
استاندار زنجان به گزارش ارائه شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص ارتباط دستگاه های اجرایی با رسانه ها هم اشاره کرد و گفت: این گزارش در شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با حضور خبرنگاران طرح می شود و باید مسائل مربوط به آن مورد بررسی دقیق تری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی استان با ضعف هایی همراه است، یادآور شد: اطلاع رسانی در دستگاه های اجرایی استان متناسب با فهم عموم نبوده و از گویایی و شفاف لازم برخوردار نیست لذا اطلاعات باید ساده و شفاف به مخاطبان ارائه شود و خوشبختانه در استان ارتباط بین خبرنگاران و  مسئولان بسیار مناسب است.
درویش امیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در تعیین تکلیف وضعیت دپوی پسماندهای واحدهای تولیدی شهرک تخصصی روی شد و گفت: اجماع لازم بین دستگاه های متولی در خصوص جابجایی پسماند بوجود آمده، مطالعه انجام شده، زمین واگذار شده و آماده‌سازی آن نیز آغاز شده است.

 

 

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز