سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد؛

ضرورت آموزش حقوق شهروندی به کارکنان دستگاه ها دولتی

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۱۴:۵۲:۱۸
کد خبر: ۷۶۵۳۹۷
ضرورت آموزش حقوق شهروندی به کارکنان دستگاه ها دولتی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره اهمیت آموزش حقوق شهروندی در دستگاه های اجرایی استان، گفت: آموزش مفاد حقوق شهروندی توسط مدیران استانی به کارکنان دستگاه های اجرایی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛کریم شعبانی در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان زنجان، با بیان اینکه مدیران ابتدا باید اجرای مفاد مربوط به حقوق شهروندی را آغاز کنند، اظهار کرد: مطالبه گری مردم از مدیران رضایت بخش نیست و باید با آموزش به عموم مردم این موضوع تقویت شود.
وی از رسانه ها بابت مطالبه‌گری به نمایندگی از مردم تقدیر کرد و افزود: مردم باید نسبت به حقوق شهروندی آگاهی لازم را داشته باشند و در این راستا رسانه ها نقش مهمی دارند و تاکنون نیز موضوع مطالبه گری حقوق مردم توسط رسانه ها پیگیری شده که موجب کاهش فساد در بخش های مختلف شده و این موضوع می تواند ضمانت اجرایی در تحقق حقوق شهروندی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان بر ضرورت نظارت مناسب بر فعالیت سازمان های مردم نهاد نیز تاکید کرد و گفت: سازمان های مردم نهاد در آگاهی‌بخشی به مردم تاثیر زیادی دارند و باید دقیقا رصد شود که اگر در مسیر قانونی خود حرکت نمی کنند مجوزشان تمدید نشود.
وی با بیان اینکه پذیرفتنی نیست در برخی ادارات افراد به صورت سلیقه ای با مردم برخورد کنند، تاکید کرد:  نمی‌پذیریم رفتار و رویکرد برخی کارشناسان ادارات با مروم، به صورت سلیقه ای و خارج از قانون باشد و هیچ فردی این حق را ندارد.
شعبانی بر ضرورت نظارت بر رعایت حقوق مردم مطابق با منشور حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: باید گزارش های مکتوبی در خصوص نظرات مردمی نسبت به میزان رعایت حقوق شهروندی در ادارات تهیه شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه قوانین برای تحقق نظر مردم باید تسهیل شود، خاطرنشان کرد: کسی نباید جرات کند سلیقه خود را بر حقوق مردم ارجح بداند. 
وی ادامه داد: استان زنجان زمینه کاری خوبی برای تحقق حقوق شهروندی دارد و باید تلاش لازم در این خصوص بیش از گذشته صورت گیرد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز