روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان:

تلف شدن ۱۱ راس گوسفند در اثر حمله گرگ در شهرستان خرم دره

۱۳۹۷/۰۷/۲۵ - ۱۵:۴۵:۰۲
کد خبر: ۷۶۵۸۸۲
تلف شدن ۱۱ راس  گوسفند در اثر حمله گرگ در شهرستان خرم دره
امجد باقری از تلف شدن 11 راس گوسفند بر اثر حمله گرگ به یک دامداری واقع در شهرستان خرمدره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ​​​​​​​روز دوشنبه مورخ  23 مهرماه 97 بی احتیاطی دامدار خرمدره ای  زمینه ساز حمله گرگ به یک دامداری و تلف شدن 11 راس گوسفند در شهرستان خرمدره شد.

 امجد باقری از تلف شدن 11 راس گوسفند بر اثر حمله گرگ به یک دامداری واقع در شهرستان خرمدره خبر داد.

 رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: روز دوشنبه هفته جاری بی احتیاطی دامدار خرم دره ای  زمینه ساز حمله گرگ به یک دامداری و تلف شدن 11 راس گوسفند در شهرستان خرمدره شد.

 باقری با بیان اینکه متاسفانه بی احتیاطی دامدار حدود 50 میلیون خسارت به خودش وارد نموده است، افزود: متاسفانه محل نگهداری این گوسفندان فاقد سقف بوده و شرایط نگهداری دام را نداشته است .

وی گفت: در این حادثه با ورود گرگ به محل نگهداری دامها  11 راس گوسفند تلف شده و چهار راس گوسفند نیزاز نواحی مختلف گلو و قفسه سینه بشدت آسیب دیده اند.

باقری ادامه داد: متاسفانه برخی افراد هشدارهای محیط زیست استان را جدی نمی گیرند و با بی احتیاطی زمینه اتفاقاتی را فراهم می کنند که خود آسیب می بینند.

وی خاطر نشان کرد: هشدارهای لازم در خصوص ایمنی محل نگهداری احشام، پرهیز از چرای شبانه دام، پرهیز از سپردن گله ها به کودکان و کهنسالان و استفاده از سگ های گله و نگهبان ، همواره به دامداران داده شده است ولی شاهد آن هستیم که جدی گرفته نشدن هشدارها  بروز اتفاقات این چنینی را رقم می زند.وی درپایان گفت: دامداران باید تدابیر امنیتی را رعایت کنند چرا که طبعیت زیستگاه گونه های مختلف جانوران از جمله گرگ است و هر وقت زمینه مساعد باشد هراقدامی از سوی حیوانات ممکن است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز