در طول سال تحصیلی جاری:

۲۲۰مشاور در مدارس استان زنجان فعالیت می‌کنند

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۸:۵۵:۵۰
کد خبر: ۷۶۶۰۱۵
۲۲۰مشاور در مدارس استان زنجان فعالیت می‌کنند
محمود عباسی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: مشاوران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس حضور یافته و در زمینه‌های مختلف به دانش‌آموزان ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طول سال تحصیلی جاری 220 مشاور در مدارس استان زنجان فعالیت می‌کنند.
 محمود عباسی در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: مشاوران در مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس حضور یافته و در زمینه‌های مختلف به دانش‌آموزان ارائه خدمات مشاوره‌ای می‌کنند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در مقطع ابتدایی مشاوران ارتباط مستمر با اولیای مدرسه و دانش‌آموزان برقرار می‌کنند؛ بیان کرد: کمک به دانش‌آموزان در راستای آشنایی با محیط و برنامه‌های آموزشگاه دیگر اقدامی است که توسط مشاوران در مقطع ابتدایی انجام می‌شود.

وی از بررسی مشکلات موردی دانش‌آموزان و مشاوره با دانش‌آموزان مشکل‌دار توسط مشاوران در مدارس خبر داد و گفت: شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به هسته و مرکز مشاوره و اجرای برنامه‌های بهداشت روان در راستای ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان دیگر اقدامات مشاوران در مدارس است.

ارائه مشاوره‌های فردی و گروهی در مدارس زنجان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به آشناسازی دانش‌آموزان با ویژگی‌های رشدی به ویژه بلوغ؛ ارتباط مستمر با اولیای مدرسه و دانش‌آموزان بررسی مشکلات موردی دانش‌آموزان؛ مشاوره فردی و گروهی با دانش‌آموزان در زمینه تحصیلی، شغلی و سازشی؛ شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به هسته و مرکز مشاوره از دیگر اقدامات مشاوران در مقطع اول متوسطه است؛ بیان کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم (تکمیل فرم‌های نظرسنجی، اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای (استعداد، رغبت و سلامت روان) در راستای کمک به انتخاب رشته دانش‌آموزان) اجرای برنامه‌های بهداشت روان؛ اجرای برنامه‌های معرفی مشاغل؛ اجرای برنامه‌های همیار مشاور به عنوان پل ارتباطی بین مشاور و دانش‌آموزان از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی با اشاره بعه اینکه ارتباط مستمر با اولیای مدرسه و دانش‌آموزان و بررسی مشکلات موردی دانش‌آموزان از جمله اقدامات مشاوران در مدارس متوسطه دوم است؛ اضافه کرد: مشاوره فردی و گروهی با دانش‌آموزان در زمینه تحصیلی، شغلی و سازشی؛ شناسایی و ارجاع دانش‌آموزان نیازمند به هسته و مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به منظور کمک در انتخاب رشته دانشگاهی و شغل مناسب با توجه به استعدادها و رغبت‌های دانش آموزان و نیازمندی‌های جامعه و آماده کردن دانش‌آموزان برای کنکور با آموزش نحوه برنامه‌ریزی، آشنایی با اصول تست‌زنی و مدیریت استرس در آزمون از جمله اقدامات مشاوران در مدارس دوره دوم متوسطه است.

یک ساعت فعالیت مشاوران به ازای هر 15 دانش‌آموز

عباسی با اشاره به اینکه در سال‌جاری به ازای هر 15 نفر دانش‌آموز یک ساعت فعالیت مشاوران در مدارس متوسطه اول و دوم اختصاص یافته است؛ اظهار کرد: در صورت وجود نیروی کسری ساعت موظف به مدارس ابتدایی با همان اشل مشاوره تخصصی می‌شوند؛ ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در مدارس خاص شامل شاهد و تیزهوشان بر اساس اشل خاص آموزشگاه است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد مشاوران شاغل در آموزش و پرورش استان زنجان 220 نفر است؛ بیان کرد: این افراد در تمامی مقاطع مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع مشاوران فعال در مدارس استان زنجان 126 نفر مشاور خانم هستند؛ اضافه کرد: 94 مشاور آقا نیز در مدارس استان زنجان فعالیت دارند.

عباسی با اشاره به اینکه در مدارس ابتدایی که مشاور فعالیت ندارد یک نفر از همکاران آموزشگاه به عنوان رابط هسته مشاوره فعالیت می‌کند؛ افزود: به هسته‌های مشاوره هر 350 نفر دانش‌آموز یک ساعت فعالیت اختصاص یافته است.
 

 

نظر شما