معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان در شهرستان ابهر:

۵۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی در المپیاد دانش‌آموزی شرکت می‌کنند

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۹:۰۱:۳۸
کد خبر: ۷۶۸۴۴۸
۵۰ درصد دانش‌آموزان زنجانی در المپیاد دانش‌آموزی شرکت می‌کنند
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان در شهرستان ابهر با اشاره به اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای در همه مدارس استان زنجان برگزار می‌شود،گفت: بیش از 50 درصد دانش‌آموزان استان زنجان در این طرح حضور پیدا می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ ذبیح‌اله تاراسی معاون تربیت‌بدنی و سلامت  آموزش و پرورش استان زنجان در آیین افتتاح المپیاد درون مدرسه‌ای دبیرستان فرزانگان شهرستان ابهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اجرای کامل ساحت زیستی و تربیت بدنی است؛ اظهار کرد: این طرح بر اساس سند تحول بنیادین اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه المپیادهای درون مدرسه‌ای موجب افزایش گرایش و تمایل دانش‌آموزان به حضور در مدارس می‌شود؛ تصریح کرد: این به این معنی است که دانش‌آموزان هنگام رفتن به مدرسه هدف و انگیزه‌ای برای بازگشت به مدرسه داشته باشند.

تاراسی با اشاره به اینکه بر اساس سند تحول بنیادین مدارس باید بستر لازم  برای شادی و نشاط دانش آموزان را فراهم نمایند، اضافه کرد:  المپیاد درون مدرسه‌ای فرصتی برای بسط شادی و نشاط در محیط آموزشگاهی است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه المپیاد درون مدرسه‌ای در همه مدارس استان زنجان برگزار می‌شود، بیان کرد: بیش از50 درصد دانش‌آموزان استان زنجان در این طرح حضور پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در همه مدارس بحث المپیاد بسته به شرایط و علاقه‌مندی‌ها در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود،عنوان کرد: با توجه به شرایط هر یک از مدارس، مسابقات المپیاد درون مدرسه ای در یک تا چند رشته برگزار خواهد شد.

تاراسی با اشاره به اینکه هدف از اجرای المپیاد درون مدرسه ای، مشارکت دانش‌آموزان و توسعه سواد حرکتی در بین دانش‌آموزان است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 100 هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کنند.

وی با بیان اینکه توجه به ورزش و یادگیری مهارت‌های ورزشی و حرکتی زندگی و سلامت اینده افراد جامعه را تضمین می کند ، بیان کرد: از مسؤولان و  مربیان تربیت‌بدنی درخواست می‌شود با اهمیت بخشیدن به ورزش آموزشگاهی زمینه موفقیت دانش‌آموزان را فراهم کنند.

 *توجه آموزش و پرورش به ساحت‌های شش گانه تربیتی

در این مراسم داوود معروف خانی سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز با اشاره به اهمیت تربیت همه جانبه دانش‌آموزان اظهار کرد: توجه به ساحت‌های مختلف در موضوع تربیت از جمله اهداف سند تحول بنیادین است.

وی با بیان اینکه تقویت سلامت جسمی و حرکتی در کنار علم آموزی یکی از اهداف المپیاد درون مدرسه‌ای است، تصریح کرد: ورزش موجب افزایش نشاط و شادابی در بستر مدارس می‌شود.

معروف خانی کم تحرکی و چاقی در عصر زندگی ماشینی را یکی از عوامل بروز مشکلات جسمی در بین دانش آموزان برشمرد و افزود: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای بستر مناسبی برای رشد و توسعه فعالیت های ورزشی میان دانش آموزان را فراهم کرده و آنان را برای حضور پر شور و با نشاط در محیط مدرسه آماده می کند .

گفتنی است در این آیین برنامه هایی چون تلاوت قرآن کریم، گارد پرچم،قرائت سوگند نامه ، اجرای سرود ملی و سرود همگانی ورزشکار ایرانی، اجرای حرکات رزمی ، تیر اندازی با کمان،حرکات نمایشی طناب زنی، حرکات نمایشی بسکتبال و رژه ورزشکاران اجرا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز