امسال برای نخستین بار در دو بازه زمانی؛

المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۳:۵۲:۰۰
کد خبر: ۷۶۸۶۶۵
المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود
برای نخستین بار، امسال در دو بازه زمانی مجزا، در اسفندماه، دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امسال برای نخستین بار در دو بازه زمانی جداگانه ، المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در اسفند ماه در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار می‌شود.

 برای نخستین بار، امسال در دو بازه زمانی مجزا، در اسفندماه، دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مجتمع فرهنگی، آموزشی و رفاهی خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.

المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که عمری سه ساله در مجموعه وزارت بهداشت دارد، از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد و سال گذشته سومین تجربه خود را پشت سرگذاشت. در سه سال گذشته المپیاد ورزش‌های همگانی یک سال در میان برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شد، اما از سال جاری با موافقت معاونت فرهنگی و دانشجویی  وزارت بهداشت و مسؤولان اداره کل دانشجویی، تصمیم بر آن شد که همه ساله دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت مجزا اسفند ماه برگزار شود.

نخستین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی مخصوص دانشجویان پسر در ۷ رشته ورزشی اسفند ماه سال ۹۴  در خزرآباد ساری برگزار شد. دومین تجربه این المپیاد که ویژه دانشجویان دختر بود در ۱۵ رشته ورزشی در خزرآباد ساری برگزار شد و سال گذشته المپیاد ورزش‌های همگانی ویژه پسران اسفند ماه در ده رشته ورزشی برگزار شد و امسال چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر به صورت مجزا، قرار است اسفند ماه امسال در خزرآباد ساری برگزار شد.

حسین میرزا راه کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با تایید این خبر در گفت وگو با مفدا گفت: با توجه به اینکه ورزش‌ همگانی پایه و اساس ورزش‌ها تلقی می‌شود تصمیم بر این شد که المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر همه ساله و هم جهت با اهداف معاونت فرهنگی، در دوبازه زمانی برگزار شود و و قطعا برگزاری مستمر وهمه ساله این المپیاد همگانی برای دانشجویان دختر و پسر می‌تواند نقطه عطفی برای ورزش دانشجویی  دانشگاه ها باشد  که با حمایت مدیر کل دانشجویی و توافق دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت از امسال این امر میسر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این، المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت یک سال در میان با تفکیک جنسیتی برگزار می‌شد اما با توجه به اهمیت ورزش همگانی و لزوم حمایت از آن و استقبال مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی و توافق مسؤولان مربوطه، از امسال این المپیاد به صورت مجزا برای دانشجویان دختر و پسر برگزار خواهد شد.
کوشکی، استعدادیابی و کشف دانشجویان نخبه در رشته‌های ورزش‌های همگانی را یکی از مزیت‌های برگزاری مستمر المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر عنوان کرد و گفت: با توجه به برگزاری همه ساله دو المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر، می‌توان از ظرفیت و توانمندی دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه‌ها نیز استفاده کرد و همه ساله می‌توان به شناسایی استعدادهای ورزشی در دانشگاه‌ها اقدام کرد.
رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: در دومین جلسه دبیران مناطق دهگانه تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی ، برگزاری مستمر دو المپیاد همگانی ویژه دانشجویان دختر و پسر مورد استقبال دبیران مناطق قرار گرفت و مقرر شد تعدیلی در رشته‌های المپیاد ورزش‌های همگانی صورت گیرد.

کوشکی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده توسط ۹ دبیر مناطق دهگانه تربیت بدنی دانشگاه‌های علوم پزشکی، رشته‌هایی که بیشترین استقبال را در المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دارند،  به ترتیب عبارت است از: داژبال( ۷۵ امتیاز)، دارت( ۷۰ امتیاز)، فریزبی( ۶۰ امتیاز)‌، طناب زنی( ۵۷ امتیاز)، آمادگی جسمانی( ۵۵ امتیاز)، فوتبال رو میزی( ۵۳ امتیاز)، طناب کشی( ۴۱ امتیاز)، لیوان چینی( ۳۹ امتیاز)، روبیک( ۳۴ امتیاز) و پله نوردی( ۱۴ امتیاز). همچنین رشته‌هایی که بیشترین استقبال را در المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان پسر را دارند به ترتیب عبارت است از: فوتبال رو میزی( ۷۵ امتیاز)، دارت( ۶۹ امتیاز)، داژبال ( ۶۵ امتیاز)، طناب زنی، طناب کشی، فریزبی، آمادگی جسمانی، لیوان چینی، روبیک و پله نوردی.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز