معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

بدون آمار و برنامه‌ریزی نمی توان به توسعه رسید

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۹:۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۶۹۳۳۹
بدون آمار و برنامه‌ریزی نمی توان به توسعه رسید
فرامرز نیک سرشت در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی، با بیان اینکه در دوران گذشته انتظار از دولت ها تنها تامین امنیت بود، اظهار کرد: امروز مردم از دولت انتظارات و توقعات زیادی دارند و آنچه که برای دولت به عنوان وظیفه تعریف شده حکمرانی خوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ نیک سرشت با بیان اینکه حکمرانی خوب برای مردم، داشتن زندگی و سطح رفاه مورد نیاز و قابل قبول شهروندان است، افزود: یک دولت برای تحقق این وظیفه باید به دنبال ایجاد یک برنامه توسعه ای همه جانبه و در همه سطوح باشد که این توسعه بدون آمار و برنامه ریزی محقق نخواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان با اشاره به اینکه بدون اعتنا به آمار و برنامه ریزی، حرکت در مسیر تحقق اهداف در واقع قدم زدن در تاریکی است، یادآور شد: امروز آمار همچون دانایی بوده و از منابع اصلی قدرت محسوب می شود، دانایی قدرت می آورد و کشوری که آمار و اطلاعات و دانایی دارد، قدرتمند است.
وی با بیان اینکه در کشوری زندگی می کنیم که بسیار زرخیر است، خاطرنشان کرد: با تمام ثروت هایی که در اختیار داریم این سوال مطرح است که چرا توسعه یافته نیستیم؟ داشتن آمار و اطلاعات دقیق می تواند گویای جایگاه و ظرفیت ها و بضاعت های کشورها برای توسعه باشد.
نیک سرشت بر ضرورت شفافیت در آمار و اطلاعات تاکید کرد و گفت: هرچقدر آمار و اطلاعات در کشور بیشتر در اختیار عموم باشد، شفافیت نیز بالاتر رفته و افزایش شفافیت در کاهش فساد موثر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری زنجان داشتن برنامه ریزی را موجب ایجاد نظم و انضباط توصیف کرد و افزود: نظم و انضباط مالی از تاکیدات رهبر انقلاب بوده و قضاوت های عادلانه و توام با حقیقت را موجب می شود.
وی موفقیت دولت ها را نیازمند داشتن نظام آماری عنوان کرد و یادآور شد: چند عامل مهم در عدم تحقق اهداف و برطرف نشدن مشکلات حوزه آماری و برنامه
ریزی وجود دارد، متاسفانه دچار نوعی جهالت در عرصه تصمیم گیری مدیریتی هستیم، این جهالت موجب شده به محدودیت منابع در کشور توجه نشود و با مشکلات زیادی مواجه شویم.
نیک سرشت یکی از مشکلات مهم در کشور را عدم اعتقاد به علم دانست و تاکید کرد: هر آنچه علم می گوید را باید برای توسعه کشور قبول کنیم، متاسفانه نوعی لجاجت با علم و مفاهیم علمی در برخی از افراد وجود دارد. برخی ویژه خواری و رانت خواری ها نیز وجود دارد که وقتی آمار به صورت رسمی و شفاف
اعلام نمی شود برخی در سایه ویژه خواری می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز