معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ جشن تکلیف در ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی و متوسطه زنجان برگزار شد

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۱۵:۳۰:۴۶
کد خبر: ۷۷۰۰۴۸
در سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ جشن تکلیف در ۸۷ درصد از مدارس ابتدایی و متوسطه زنجان برگزار شد
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ جشن تکلیف در ۸۷ درصد مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول استان زنجان برگزار شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمود عباسی  در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه توسعه و نشر ارزش‌های دینی اظهار کرد: ۱۲ دارالقرآن در استان زنجان در حوزه آموزش و پرورش در راستای توسعه آموزه‌های قرآنی فعال است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اقدامات اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی گذشته عنوان کرد: تعداد ۳۳ هزار و ۳۴۱ نفر از دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند.

وی تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات قرآنی مرحله آموزشگاهی در این سال را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

عباسی تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در مسابقات کشوری را نیز ۷۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۹ نفر موفق به کسب مقام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان تعداد فرهنگیان شرکت کننده در مسابقات چهارگانه قرآن، عترت و نماز را در مرحله آموزشگاهی ۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۹۶ نفر به مرحله استانی راه یافته و هشت نفر نیز از آنها موفق شدند در مرحله کشوری حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند در مناطق و نواحی آموزشی استان زنجان عنوان کرد: در این زمینه ۱۶ مسجد با شرکت حداقل ۴۰ آموزشگاه ناحیه یک و ۲ در زنجان این طرح را اجرایی کرده و سایر نواحی نیز مشابه این نواحی این طرح را اجرایی می‌کنند.

عباسی تعداد هیأت‌های مذهبی دانش‌آموزی استان زنجان را ۵۸۵ هیأت اعلام کرد و افزود: ۱۵ هیأت مذهبی نیز در بین فرهنگیان استان زنجان فعال است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سالی که گذشت ۸۰۰ گفتمان دینی در مدارس استان زنجان برگزار شد؛ افزود: در این ایام ۸۸ هزار و ۵۶۷ دانش‌آموز مقطع ابتدایی نیز آموزش‌های عملی نماز را فرا گرفتند.

وی تعداد دانش‌آموزان و همکاران شرکت کننده در طرح مصباح الهدی امام شناسی ویژه امام موسی کاظم (ع) در سال تحصیلی گذشته را ۸۸ نفر اعلام و تصریح کرد: سوگواره احلی من العسل نیز با حضور ۴۵۰ نفر از دانش‌آموزان استان زنجان به صورت متمرکز استانی برگزار شده است.

عباسی از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در یک هزار و ۳۶۶ آموزشگاه استان زنجان خبر داد و افزود: برگزاری جلسات طرح عطر انتظار در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار و مهدویت نیز به تعداد یک هزار جلسه برای دانش‌آموزان استان زنجان برگزار شده و جشن تکلیف نیز برای ۸۷ درصد آموزشگاه‌های ابتدایی و متوسطه دوره اول استان زنجان برگزار شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز